درمان بیماری هاروانشناسیسلامتیمغز و اعصاب

درمان آلزایمر / آشنایی با 12 درمان خانگی برای بیماری آلزایمر

درمان آلزایمر عبارت است از داشتن رژیم غذایی سالم، گرفتن آفتاب مناسب، انجام تمرینات ورزشی، مشارکت در فعالیت های اجتماعی و تمرین ذهنی، تمرین مراقبه روزانه، اجتناب از مصرف تنباکو، مصرف گیاهان آیورودا، استفاده از رژیم درمان چینی سنتی، مصرف مواد معدنی کافی، استفاده از روغن نارگیل و تقویت سیستم ایمنی بدن شما.

 

درمان آلزایمر در خانه

آلزایمر چیست؟ 

آلزایمر بیماری افراد سالخورده است و معمولا بعد از گذشت 60 سالگی، افراد مبتلا به آلزایمر می شوند. آغاز زودرس آلزایمر نادر است، اما ممکن است در کمتر از 5٪  باشد و ممکن است بین 30 تا 60 سالگی ظاهر شود. نقص در ژن ها ممکن است علت بیماری باشد.

این بیماری کیفیت زندگی را تا حد زیادی کاهش می دهد. معضل این است که این بیماری غیرقابل بازگشت است و تا کنون هیچ درمان دائمی برای مقابله با این بیماری پیدا نشده است.

 

12 درمان آلزایمر در خانه :

1. داشتن رژیم غذایی سالم :

اگر چه رژیم غذایی مناسب برای سلامتی کلی بسیار مهم است، سوپرفود بالا به ویژه برای سلامت سلولهای مغزی بسیار مهم هستند. به طور خاص، زغال اخته و گردو به منظور جلوگیری از بیماری آلزایمر مفید است.

 

2. گرفتن آفتاب مناسب :

هنگامی که شما به اندازه کافی آفتاب بگیرید، بدن ويتامين D را توليد می کند. ويتامين D در حفاظت از انواع مختلف عوارض عصبی و اختلالات نوروژنيک بسيار مهم است.

 

3. کار کردن و ورزش :

ورزش ، مواد شیمیایی را که باعث شادی می شود  را در کل بدن تولید می کند که شامل مغز نیز می شود.و باعث می شود که مغز شما سالم و فعال باشد. ایروبیک با شدت متوسط ​​ 150 دقیقه در هر هفته  برای سلامت  فیزیکی و ذهنی بدن، بسیار خوب است.

 

4. فعالیت اجتماعی و تمرین ذهنی :

انجام فعالیت های ذهنی و اجتماعی در بهبود ضعف حافظه و اختلالات مرتبط با آن بسیار مفید است. ثبت نام در برنامه آموزش بزرگسالان و فعالیت هایی مانند خواندن، نوشتن، یادگیری  یک موسیقی یا یک زبان جدید به درمان آلزایمر کمک می کند.

 

5. تفکر:

شما می توانید حافظه خود را را با تمرینات یوگا و تمرینات مدیتیشن حفظ کنید . این تمرینات همراه با رژیم غذایی سبک و ساده و بدون کربوهیدرات یک حافظه عملکردی بالا را تأمین می کند.  به نظر می رسد استرس به طور عمده مسئول بدتر شدن عملکرد مغز است. از آنجایی که یوگا و مراقبه با استرس مزمن مبارزه می کنند، در جلوگیری از زوال عقل نقش مهمی دارند.

 

6. اجتناب از مصرف توتون و تنباکو :

تحقیقات حاکی از آن است که سیگار کشیدن شدید و یکنواخت، خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد. اجتناب از دود تضمین سلامت قلب و عروق است که باعث تامین خون کافی برای مغز شما می شود.

 

7. مصرف گیاهان آیورودا :

گیاهان آیورودا به درمان مشکلات حافظه و کلسترول کمک می کنند. این گیاهان روند رشد نورون را افزایش داده و اطلاعات مغز و حافظه را بهبود می بخشند.

8. استفاده از روغن نارگیل :

روغن نارگیل حاوی چربی های سالم است که در بازسازی اعصاب و بازسازی ارتباطات مغز بسیار موثر است.  مصرف دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل سه بار در روز برای درمان آلزایمر مفید است.

 

9. عصاره دارچین :

آخرین تحقیقات در زمینه بیماری آلزایمر بخاطر دیابت  نوع III به دلیل اثرات مقاومت انسولین آن است. اما درست همانطور که عصاره دارچین برای دیابت نوع I و دیابت نوع II بسیار مفید است، همچنین در درمان بیماری دیابت نوع III مانند بیماری آلزایمر مفید است.

 

10. ویتامین B، D و E :

کل گروه ویتامین B در پیشگیری و تاخیر در شروع آلزایمر بسیار مفید هستند.  ویتامین E نیز برای جلوگیری از از دست دادن حافظه موثر است. این ویتامین ها می توانند از طریق مکمل ها یا از طریق مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B ، ویتامین D و ویتامین E در رژیم غنی شده تامین شوند.

 

11. مصرف مواد معدنی :

آخرین تحقیقات نشان می دهد، مصرف اسید های چرب امگا 3 به خصوص از طریق غذاهای دریایی  به شدت به مبارزه با زوال عقل کمک می کند.

 

12. تقویت سیستم ایمنی :

یک سیستم ایمنی با عملکرد مطلوب بیشتر به سلولهای میکرو گلالی مغز کمک می کند تا به طور مساوی عمل کنند که باعث تأخیر در شروع بیماری آلزایمر می شود.

 

 

منبع : naturalfoodseries.com

مطالب پیشنهادی یک دکتر برای شما :

آلزایمر |ترفندهایی که باعث میشود از آلزایمر زودرس جلوگیری کنید.

همه چیز درباره ی بیماری آلزایمر

علل بیماری آلزایمر و راهکارهایی برای کمک به مبتلایان

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا