داروهادرمان بیماری هازنان و زایمانسلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

آندومتریت چیست ؟علل ، علایم و درمان آندومتریت از منظر طب سنتی

رحم یک اندام توخالی،گلابی شکل و ماهیچه های است که در ساختار استخوانی به نام لگن واقع شده است. رحم 7 سانتیمتر طول، 5 سانتیمتر عرض و حدود 5/1 سانتیمتر ضخامت دارد. ظرفیت رحم حدوداً 1 سانتیمتر مکعب است. انتهای تحتانی و باریک رحم که به سوی واژن باز میشود گردن رحم نامیده میشود. بخش عریض و بالینی بدنه رحم یا پیکره نامیده میشود. التهابی که ممکن است پوشش غشایی رحم را درگیر خود کند آندومتریت نامیده میشود.

هنگامی که این التهاب بر پوشش ماهیچه های و مادۀ رحم اثر میگذارد. این التهاب متریت نامیده میشود. آندومتریت ممکن است به پوشش غشایی گردن رحم محدود شود .یا میتواند به پوشش غشایی کل رحم حمله کند.

آندومتریت

 

علایم بروز آندومتریت حاد:

  • تب خفیف
  • سردرد
  • ضعف عمومی بدن
  • از دست دادن اشتها
  • درد در بخش پشتی و تحتانی شکم و لگن
  • خارش در واژن

 

آندومتریت

 

علایم آندومتریت مزمن :

همانند علایم آندومتریت حاد می باشد. اما همچون شکل حاد آن بسیار شدید نیست. تنها علامت مشکل ساز ترشحی است که ممکن است روشن یا کدر و زرد رنگ باشد. بیماری التهاب رحم می تواند منجر به نازایی شود.

آندومتریت به طور معمول علایم زیر را ایجاد می کند:

آندومتریت

 

تشخیص آندومتریت :

پزشک شما امتحان فیزیکی و امتحان لگن را انجام می دهد. آنها به شکم، رحم و دهانه رحم برای نشانه های حساسیت و ترشح نگاه می کنند. تست های زیر نیز ممکن است به تشخیص آندومتریت کمک کنند:

  • نمونه برداری از گردن رحم برای آزمایش باکتری هایی که می توانند باعث عفونت شوند، مانند کلامیدیا و گنوکوک ها (باکتری هایی که باعث گونوره می شوند)
  •  بیوپسی آندومتر .
  • لاپاراسکوپی

برای اندازه گیری تعداد سلول های سفید خون (WBC) و میزان رسوب دهی ارزی (ESR)، می توان آزمایش خون نیز انجام داد .

 

آندومتریت

 

دلایل بروز آندومتریت :

التهاب رحم ممکن است بر اثر چاییدن ناگهانی یا بر اثر قرار گرفتن در معرض سرما در طول دوران قاعدگی به وجود آید. بعضی وقتها، بیماری التهاب رحم به دلیل استفاده از داروهایی که با هدف تحریک جریان قاعدگی به کار برده میشود رخ میدهد. دلایل دیگر بروز التهاب رحم استفاده از مواد محرک برای ایجاد سقط جنین، استفاده از داروهای ملین قوی، استفاده از وسایل و داروهای پیشگیری کنندە بارداری و ارضای بیش از حد جنسی می باشد.

گه گاهی، دوچرخه سواری، اسب سواری و رقص کردن نیز ممکن است باعث آندومتریت در میان زنان ضعیف و کم وزن شود. جابه جایی رحم در هر شکل آن ممکن است .همچنین به این بیماری منجر شود.

 

 

درمان آندومتریت در طب سنتی :

با توجه به کتاب راهنمای کامل درمان های طبیعی از انتشارات تجسم خالق. اگر التهاب رحم توسط چاییدن یا قرار گرفتن در معرض سرما در طول دوران قاعدگی به وجود آید، بیمار باید درمان خود را با یک حمام پا با آب گرم شروع کند. این درمان آندومتریت را میتوان بعد از 1 یا 1 روز با حمام لگن با آب گرم جایگزین کرد.

در موارد وجود درد، حمام های لگن با آب سرد و گرم مفید خواهد بود.آب را باید هر 1 دقیقه از گرم به سرد تغییر داد و این کار را باید 1 بار تکرار کرد.

هنگامی که بیماری آندومتریت باعث ایجاد یبوست میشود، بیمار باید از تنقیه با آب گرم روزی یکبار استفاده کند. توصیه می شود تا قبل از استفاده از تنقیه کمپرس سرد و گرم را به شکل متناوب بر روی شکم به کار برد.

در شکل آندومتریت مزمن ، هدف درمان باید افزایش سر زندگی و نشاط عمومی بدن باشد. در شروع، بیمار باید به مدت 1 یا 1 روز از  آب پرتغال و آب عادی استفاده کند. شیوه ی استفاده از این روزه مصرف آب پرتغال هر دو ساعت یکبار از ساعت 8 صبح تا 8 عصر است.

آب پرتغال باید به نسبت 55 به 55 با آب گرم رقیق شود. اگر ذائقه تان با آب پرتغال سازگار نیست، عصارەه ی سبزیجاتی همچون هویج و خیار را میتوان مصرف کرد. تنقیه با آب گرم را میتوان برای تمیز کردن روده ها هر روز استفاده کرد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا