درمان بیماری هاسلامتی

درمان آرتریت با روش های خانگی / علل و علایم آرتریت

مطالعات متعدد نشان داده اند که درد ناگهانی یا التهاب در مفاصل می تواند نشانه ای از آرتریت باشد. در بیشتر موارد علائم آرتریت شامل قرمزی و تورم در ناحیه آسیب دیده همراه با سفتی می باشد. در این مطلب سعی داریم شما را با درمان آرتریت آشنا کنیم.

 

درمان آرتریت .

 

انواع آرتریت :

شما می توانید 100 نوع متمایز آرتریت را پیدا کنید. با این حال، دارای دو نوع رایج است.

  • استئوآرتریت (OA)
    آرتریت روماتوئید

 

علل آرتریت : 

مفاصل شما شامل یک بافت همبند است که غضروف نامیده می شود. دومی مسئول جلوگیری از مفاصل شما در مقابل آسیب های فشار و استرس است .  آرتریت زمانی رخ می دهد  که مفاصل شما شروع به از دست دادن بافت غضروف خود می کند.

 

 

درمان آرتریت .

درمان آرتریت :

1. اسیدهای چرب امگا 3 را مصرف کنید :

متخصصان تغذیه معتقدند مصرف غذاهای غنی شده با اسیدهای چرب امگا 3 در موارد التهابی بسیار سودمند است. شما می توانید آن را با مصرف ماهی قزل آلا و تن ماهی بدست آورید.همچنین ، افراد مبتلا به آرتریت باید در وعده های غذایی خود روغن زیتون را مصرف کنند.

علاوه بر این، ترکیب دانه های کتان و آجیل های مختلف مانند گردو می تواند وضعیت شما را بهبود بخشد و التهاب را در منطقه آسیب پذیر کاهش دهد.

 

2. مصرف غذاهای غنی از کلسیم :

محصولات لبنی حاوی محتوای بالایی از کلسیم و ویتامین است که نه تنها از تراکم استخوان پشتیبانی می کند بلکه باعث تقویت بافت در مفاصل شما می شود. افراد مبتلا به آرتریت باید مصرف کلسیم خود را برای جلوگیری از آسیب بیشتر  افزایش دهند.

به غیر از محصولات لبنی، شما  می توانید  مواد غذایی مانند کلم قمری ، گل کلم ، کلم پیچ ، کلم بروکسل، شلغم و کلم بروکلی را استفاده کنید.

 

3. مصرف مرکبات :

متخصصان تغذیه معتقدند مصرف ویتامین C برای حفظ سلامت بدن ضروری است.  افرادی که به طور مرتب پرتقال وگریپ فروت مصرف می کنند ، احتمال ابتلا به آرتریت در آنها بسیار کم است.

سطوح کافی ویتامین C در بدن شما از غضروف شما حمایت می کند و به آن امکان می دهد تا فشارهایی را که حرکات ثابت ایجاد می کند جذب کند.

 

4. زردچوبه :

دانشمندان یک ترکیب شیمیایی به نام کورکومین را در زردچوبه کشف کرده اند . متخصصان تغذیه بر ترکیب منظم ادویه به رژیم  غذایی تاكید می كنند. زیرا  می توانند باعث کاهش التهاب در مفاصل شما شوند.

 

5. چای سبز :

چای سبز نه تنها باعث تسکین اعصاب شما می شود، بلکه می تواند منبع طبیعی برای از بین بردن عواملی باشد که باعث درد و التهاب می شوند. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنول است که دارای اثر ضد التهابی روی مفاصل ملتهب هستند.

 

6.  شنا کنید :

متخصصان تغذیه فعالیت بدنی مانند شنا را برای درمان آرتریت را پیشنهاد می کنند. زیرا باعث تقویت و انعطاف پذیری مفصل ران و زانو خواهد شد.

 

7. درمان آرتریت با آب سرد :

برای کاهش شدت درد یا التهاب می توانید آب سرد را روی مفصل دردناک خود بریزید. گفته می شود که استفاده از ذرات یخ در ناحیه آسیب دیده باعث کاهش التهاب در مفصل ها می شود.

 

8. استفاده از پد حرارتی :

شما می توانید یک پد را  روی محل درد قرار دهید تا باعث تسکین درد شود. این یکی از روش های سنتی برای درمان درد مفاصل است.

 

9. چای زنجبیل :

مطالعات مختلف توصیه کرده اند که استفاده از چای زنجبیل در رژیم غذایی می تواند از شروع آرتریت جلوگیری کند. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی همراه با مقدار زیادی از خواص مفید برای سلامتی است که به کاهش التهاب و تقویت بافت های مشترک کمک می کند.

 

10. پیاده روی با پای برهنه :

مطالعات اخیر نشان میدهد که راه رفتن با پای برهنه می تواند به کاهش فشار روی مفصل زانو کمک کند . همچنین می تواند به درمان آرتریت کمک کند .

 

 

منبع : naturalfoodseries.com

مطالب پیشنهادی یک دکتر برای شما :

آرتریت / درد خشکی مفصل یا آرتریت روماتوئید یا آرتروز چیست ؟

رژیم غذایی برای افراد مبتلا به آرتریت

آرتروز چیست؟ توصیه هایی برای درمان آرتروز در خانه

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا