درمان بیماری هاسلامتیطب سنتی

درمان سینوزیت / پیاز و هویج برای درمان عفونت های سینوسی

عفونت سینوسی، که به عنوان سینوزیت شناخته می شوند. باعث می شود تا قسمت های بینی شما متورم شده یا ملتهب شود. عفونت های سینوسی رایج هستند و اغلب علت آنها عفونت های ویروسی، باکتری یا قارچی می باشد.  که باعث تخریب پوشش در بخش هایی از بینی می شود. و تنفس از طریق بینی را برای شما سخت می کند. علائم سینوزیت شبیه به سرماخوردگی است و اغلب شامل سر درد  و درد گردن می باشد . اگر پزشک شما تعیین کرده که شما سینوزیت دارید، ترکیبی از پیاز و هویج، یک درمان خانگی است که می تواند به درمان سینوزیت شما کمک کند.

 

 

درمان سینوزیت .

 

پیاز برای درمان سینوزیت  :

پیاز دارای خاصیت ضد باکتریایی بخاطر محتوای گوگرد خود است. که برای درمان سینوزیت مفید است. برای عفونتهای خفیف سینوسی، استنشاق عطر یک پیاز تازه مفید است.

با این حال، گوگرد منتشر شده از پیاز خرد شده می تواند باعث سوزش دردناک در چشم شما شود. برای جلوگیری از این، پیاز را برش بزنید و در یک لیوان آب جوش قرار دهید. اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بجوشد. سپس مایع حاصل را در حالی که گرم است بخورید.

 

 

درمان سینوزیت .

درمان سینوزیت با ترکیب هویج و پیاز :

برای ترکیب خواص پیاز و هویج برای از بین بردن علائم عفونت سینوسی، دو ماده را در مقدار کمی آب جوش قرار دهید. حدود 1/4 فنجان پیاز خرد شده و 1/8 فنجان تکه هویج را با 1 فنجان آب مخلوط کنید. مواد را بیش از پنج دقیقه بجوشانید. این چای آماده شده را چهار بار در روز میل کنید.

جویدن  پیاز خام و هویج نیز مفید است و دارای مزایای بیشتری است.  زیرا میزان گوگرد در مواد خام بیشتر است.

 

 

نکته : 

اگر عفونت سینوسی شما بیش از 10 روز طول کشید. و با درمان های خانگی بهبود نیافت حتما به مراکز بهداشتی برای درمان مراجعه کنید.

 

منبع : livestrong.com

مطالب پیشنهادی یک دکتر برای شما : 

عفونت سینوسی / استفاده از سیر برای درمان علائم عفونت سینوسی

درمان گرفتگی بینی | چگونه گرفتگی بینی را از بین ببریم؟

درمان خانگی سرماخوردگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا