طب سنتیگیاهان دارویی

خواص چای نعناع / مزایای بهداشت و زیبایی شگفت انگیز در نوشیدن چای نعناع

در این مجله قصد داریم شما را با مزایای شگفت انگیز بهداشت و زیبایی و خواص چای نعناع آشنا سازیم.

نعناع یک گیاه است که دارای اثر خنک کننده و همچنین عطر وسوسه انگیز است. این یک گیاه چند منظوره است. چای نعناع که با از افزودن برگ نعناع به آب تهیه می شود، دارای خواص فوق العاده ای است .

 

خواص چای نعناع.

 

خواص چای نعناع برای سلامتی بدن :

تقویت سیستم ایمنی بدن :

همه افراد سیستم ایمنی قوی ندارند که موجب بیماری آن ها می شود. نعناع دارای خواص ضد میکروبی است که نه تنها سرفه و سرماخوردگی را درمان می کند، بلکه باعث می شود که میکروب هایی که مسئول آن هستند نیز کشته شوند. همچنین باعث می شود که سیستم ایمنی بدن تقویت شود.

 

رفع اختلال خواب :

نعناع دارای خواص خنک کننده و همچنین اثر آرام بخش  است. بیشتر افراد به کافئین معتاد می شوند که سطح اضطراب بدن را افزایش می دهد. از طرف دیگر چای نعناع کمک می کند تا از تمام فشارهای روز خلاص شوید.و به شما کمک می کند تا در طول شب بهتر بخوابید.

 

کمک به زنان در شیرده :

چای نعناع حاوی خواص ضد التهابی و ضد سپتیک است که سبب کاهش خارش، قرمزی و عفونت های پوست می شود. به طور کلی، زنان شیرده با این مشکلات مواجه می شوند، زیرا نوک پستان آنها  در معرض درد، تحریک و خارش قرار می گیرد. چای نعناع کمک می کند تا زنان از این مشکل خلاص شوند.

 

سطح کلسترول بدن را کاهش می دهد :

یکی از خواص چای نعناع این است که سطح کلسترول بدن را کاهش می دهد . نوشیدن چای نعناع به صورت روزمره کلسترول بد را از بدن شما خارج میکند.

 

به کاهش وزن کمک می کند :

چای نعناع کمک می کند کالری ها را بسوزانید و نیاز به غذاهای ناخواسته را که باعث چاقی می شوند. را کاهش میدهد.

 

مزایای زیبایی چای نعناع :

از شما در برابر آفتاب سوختگی ها محافظت میکند :

چای نعناع  غنی از امگا 3، ویتامین های A و C است که برای پوست ضروری است. پوست را در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند. چای نعناع را روی پوست خود بمالید، یا با مخلوط کردن آن با پاک کننده های معمولی چهره خود را پاکسازی کنید.

 

ریزش مو را کاهش می دهد :

دلیل اصلی کاهش رشد مو، افزایش ساییدگی مو است. چای نعناع نه تنها به رشد مو کمک می کند، بلکه مانع از ریزش مو می شود. نعناع باعث می شود ریشه مو قوی شود.  چند قطره چای نعناع را در روغن معمولی موی خود یا شامپو اضافه کنید و کاملا روی پوست سر بمالید.

 

 

منبع : ehowremedies.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا