درمان بیماری هاطب سنتی

سیروز کبدی چیست ؟ درمان های طبیعی برای درمان سیروز کبدی

سیروز کبدی بیماری است که به آرامی بافت های سالم کبد را از بین می برد  در نتیجه عمل کبد را دچار اختلال میکند. همانطور که زمان پیشرفت می کند،اندازه کبد کاهش می یابد.

علائم اولیه این مشکل تهوع و استفراغ است. سپس به تدریج باعث درد شکمی و همچنین کاهش وزن میشود. علاوه بر این،  همچنین می تواند باعث تب و زردی، آتروفی، بزرگ شدن طحال، تورم، بزرگ شدن غدد بزاقی، خونریزی لثه و خستگی شود.

مصرف بیش از حد الکل، چاقی، دیابت و وجود برخی از سموم در بدن از علل اصلی  سیروز کبدی هستند.

 

سیروز کبدی

درمان های خانگی برای سیروز کبدی:

1. دانه های پاپایا:

دانه های پاپایا در درمان سیروز کبدی بسیار موثر هستند. زیرا حاوی پتاسیم، کلسیم، پروتئین، فسفر، ویتامین ها و کربوهیدرات هایی است که به تغذیه بدن و درمان ضعف ماهیچه ها، درمان خستگی، کاهش کلسترول بالا و کاهش التهاب کمک می کند. همچنین به سم زدایی کبد برای درمان این مشکل کمک می کند. استفاده از این دانه ها برای درمان این مشکل که به علت الکل و سوء تغذیه ایجاد می شود مفیدتر است.

 

سیروز کبدی

 

2. ماست:

ماست به کاهش LDL (کلسترول بد) در خون کمک می کند که به نوبه خود به کنترل وزن کمک می کند و از این طریق از سیروز کبدی که به علت چاقی و انباشت بیش از حد چربی ایجاد می شود، جلوگیری می کند.باکتری های خوب در ماست نیز در مبارزه با همه عفونت ها مفید هستند و بنابراین شدت علائم را کاهش می دهند.

 

3. لیمو – نمک:

لیمو یکی دیگر از داروهای موثر برای درمان مشکلات کبدی (به ویژه سیروز کبدی) است. که به سم زدایی و پاک کردن تمام سموم در کبد و خون کمک میکند.  خون را تصفیه می کند، سیستم دفاع طبیعی را بهبود می بخشد و  التهاب را کاهش می دهد. استفاده منظم از  آب لیمو باعث بهبود عملکرد کبد، جلوگیری از احساس تهوع، پوکی استخوان و از بین بردن سموم میشود.

 

سیروز کبدی

 

4. تربچه:

تربچه  با حذف مواد زائد و سایر مواد سمی در خون و کبد، عملکرد مناسب کبد و کیسه صفرا را حفظ و تنظیم می کند. بنابراین  تربچه را به طور مرتب برای از بین بردن سیروز کبدی استفاده کنید.

 

مترجم یک دکتر

منبع :homeremediesforlife.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا