طب سنتیگیاهان دارویی

درمان لوپوس / بهترین داروهای خانگی برای درمان لوپوس

لوپوس یک بیماری خود ایمنی است که در آن بافت سالم بدن به جای حمله به میکروب های خارجی تحت تاثیر سیستم ایمنی قرار می گیرد. این باعث می شود مفاصل سالم، عضلات، اندام ها و حتی در مغز التهاب ایجاد شود. لوپوس معمولا خیلی دیر تشخیص داده می شود.برخی از علل لوپوس عفونت مزمن، عوامل محیطی، عوامل ژنتیکی، استرس و واکنش به داروهای خاص است. لوپوس در هر زمان ممکن است شما را تحت تاثیر قرار دهد، اما برخی تغییرات در رژیم و داروهای خانگی وجود دارد که به طور کامل می تواند به طور طبیعی به درمان لوپوس کمک کند.

 

 

درمان لوپوس .

 

بهترین داروهای خانگی برای درمان لوپوس :

زردچوبه :

زردچوبه طبیعی شامل یک ماده فعال  به نام کورکومین است .  که به درمان لوپوس به طور طبیعی کمک می کند. در واقع، زردچوبه یک درمان شناخته شده  برای درمان بیماری های خود ایمنی است. شما می توانید پودر زردچوبه ای در غذا خود استفاده کنید.  یا آن را همراه با شیر گرم ترکیب و میل کنید.

 

روغن نارگیل :

روغن نارگیل به طور طبیعی با تعادل پاسخ های منفی سیستم ایمنی بدن را حفظ کند. همچنین کلسترول و قند خون را کاهش می دهد و برای درمان لوپوس موثر است. شما می توانید آن را در رژیم غذایی خود یا پخت و پز مصرف کنید.

 

سرکه سیب :

سرکه سیب دارای اسید هیدروکلریک است. بیماران لوپوس معمولا کمبود این ماده را دارند. این ماده نه تنها سیستم بدن را سم زدایی می کند. بلکه به جذب مواد مغذی در بدن کمک میکند. همچنین تولید طبیعی اسید هیدروکلریک در بدن را افزایش می دهد و لوپوس را درمان می کند. یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب لیمو اضافه و قبل از غذا میل کنید.

 

دانه های کتان :

دانه های کتان دارای مقادیر زیاد اسیدهای چرب و امگا 3 هستند که در کاهش التهاب در بیماران لوپوس مفید هستند. همچنین باعث بهبود عملکرد کلیه در افراد مبتلا به لوپوس می شود، زیرا اغلب به کلیه آسیب می رساند. بیماران لوپوس باید هر روز 30 گرم دانه کتان مصرف کنند.

 

غذای پروبیوتیک :

غذای پروبیوتیک برای بدن مفید است، زیرا باکتری های پروبیوتیک در روده به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. آنها همچنین لوپوس را درمان می کنند و التهاب عضلات و اندام را کاهش می دهند. باکتریهایی به نام لاکتوباسیلوس پروبیوتیک می توانند رشد و پیشرفت بیماری لوپوس را در بدن مختل میکنند.

 

 

 

منبع :  ehowremedies.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا