سلامتیطب سنتیگیاهان داروییمغز و اعصاب

افزایش تمرکز / غذاهای مغزی که به شما کمک می کند تمرکز کنید.

در این مطلب قصد داریم شما را با مواد غذایی آشنا کنیم که باعث افزایش تمرکز و حافظه شما میشود .با ما باشید تا با این مواد غذایی با ارزش آشنا شوید.

 

افزایش تمرکز .

 

غذاهای مغزی که باعث افزایش تمرکز می شوند :

 خبر خوب این است که اگر شما غذاهای مقوی و نوشیدنی ها را به رژیم خود اضافه کنید، می توانید شانس خود را برای حفظ یک مغز سالم و افزایش تمرکز افزایش دهید.

کافئین می تواند هوشیار تر کند :

هیچ گلوله ای جادویی برای تقویت IQ وجود ندارد. اما برخی از مواد مانند کافئین می توانند به شما انرژی بدهند و به شما کمک کنند تا تمرکز کنید. کافئین در قهوه، شکلات، نوشیدنی های انرژی و بعضی از داروها وجود دارد. همچنین مصرف بیش از حد در کافئین می تواند باعث تغییر خلق و خو و ناراحتی شود.

 

افزایش تمرکز .

 

شکر می تواند هشیاری را افزایش دهد  :

شکر منبع سوخت ترجیحی مغز شما است – نه قند، بلکه قند، که بدن شما از قندها و کربوهیدراتهایی که می خورید فرآوری می کند. به همین دلیل است که یک لیوان  آب میوه می تواند باعث تقویت حافظه، افزایش تمرکز و توانایی ذهنی در کوتاه مدت شود.

با این حال، مصرف بیش از حد شکر  می تواند باعث بیماری قلبی و سایر شرایط مرتبط شود.

 

خوردن صبحانه برای سوخت و ساز مغز شما لازم است.

مطالعات نشان داده اند که خوردن صبحانه ممکن است حافظه کوتاه مدت و  تمرکز را بهبود بخشد.محققان همچنین بر این باورند که صبحانه های با کالری بالا مانع تمرکز می شود.

 

افزایش تمرکز .

 

ماهی واقعا غذای مغزی است :

ماهی منبع پروتئینی که با افزایش قدرت مغز مرتبط است، ماهی هایی که دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای سلامت مغز ضروری هستند. این چربی های سالم قدرت شگفت انگیزی دارند. رژیم غذایی با سطوح بالاتری از آنها با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و ریسک سکته مغزی و افت تحصیلی روانی ارتباط دارد. به علاوه،  ممکن است نقش مهمی در افزایش حافظه ایفا کنند.

برای سلامت مغز و قلب، دو بار در هفته ماهی بخورید.

 

 

 روزانه آجیل و شکلات مصرف کنید :

آجیل و دانه ها منبع خوبی از ویتامین E و آنتی اکسیدان هستند. شکلات تیره دارای خواص آنتی اکسیدان قوی است و حاوی محرک های طبیعی مانند کافئین است که می تواند باعث افزایش تمرکز شود.

 

 

آووکادو و دانه های کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید :

رژیم غذایی پر از دانه های کامل و میوه ها مانند آوکادو می تواند خطر بیماری قلبی و کاهش کلسترول بد را کاهش دهد. این باعث کاهش خطر ابتلا به پلاک می شود و جریان خون را افزایش می دهد و یک روش ساده و خوشمزه برای تقویت سلول های مغزی را فراهم می کند.

 

 

زغال اخته سوپر مغذی است :

تحقیقات در حیوانات نشان می دهد که زغال اخته ممکن است به محافظت از مغز در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند و ممکن است اثرات شرایط مرتبط با سن مانند بیماری آلزایمر یا زوال عقل را کاهش دهد.

 

افزایش تمرکز .

 

مزایای یک رژیم غذایی سالم :

اگر رژیم غذایی شما  دچار کمبود مواد مغذی ضروری باشد، می تواند توانایی شما را برای تمرکز کاهش دهد. خوردن بیش از حد یا خیلی کم می تواند تمرکز شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد. یک وعده غذایی سنگین ممکن است باعث خستگی شما شود، در حالی که غذای کم کالری می تواند منجر به پریشانی گرسنگی شود.

 

 

ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل ها؟

اگر چه بسیاری از گزارش ها بر قدرت تقویت مغز مکمل ها مانند ویتامین B، C، E، بتا کاروتن و منیزیم امیدوار کننده است، مکمل تنها برای افرادی است که در رژیم غذایی آنها  مواد مغذی خاص وجود ندارد.

 

 

منبع : webmd.com

مطالب پیشنهادی یک دکتر برای شما : 

افزایش قدرت تمرکز از طریق تقویت حواس

تقویت تمرکز مغزی و حافظه به طور طبیعی

درمان مشکل عدم تمرکز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا