درمان بیماری هازیبایی

پوسیدگی دندان ؛ برای رفع پوسیدگی دندان هایمان چه کاری انجام دهیم

پوسیدگی دندان و سوراخ شدن دندان یکی از رایج ترین مشکلات بهداشت دهان در جهان است. این مشکلات اغلب در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان دیده می شود.

حفره های دندانی، همچنین به عنوان پوسیدگی نامیده می شوند، ناشی از پوسیدگی دندان هستند. فساد معمولا به علت عفونت باکتریایی رخ می دهد که موجب تخریب بافت های سخت در دندان می شود .

بعضی عوامل  مانند مواد غذایی که به مدت طولانی به دندان ها می چسبد، دود سیگار یا نوشیدن مکرر، بهداشت دهان و دندان ضعیف، فلوئورید کافی، دهان خشک، پرکننده های پوشیده شده یا دستگاه های دندانپزشکی می توانند خطر پوسیدگی را افزایش دهند.

علائم و نشانه های حفره ها بسته به نوع و شدت مشکل متفاوت است. بعضی از علائم رایج عبارتند از درد دندان، حساسیت دندان، درد شدید یا شدید هنگام خوردن یا نوشیدن، سوراخهای قابل مشاهده یا حفره های دندانی آلوده و لکه های سیاه، قهوه ای یا سفید روی سطح دندان .

اگر حفره ها درمان نشوند، می توانند باعث درد شدید دندان، عفونت و حتی از دست رفتن دندان شوند. بعضی از روش های درمان پوسیدگی دندان و حفره ها عبارتند از پر کردن، تاج و کانال های ریشه.

اولین گام در جهت جلوگیری از حفره ها ، مراقبت از دندان هایتان است. دندانهایتان را حداقل دوبار در روز، صبح و قبل از خواب بشویید.

همچنین برخی از داروهای طبیعی وجود دارد که می تواند برای حفظ سلامتی دهان و دندان مناسب باشد.

 

پوسیدگی دندان ؛ برای رفع پوسیدگی دندان هایمان چه کاری انجام دهیم
پوسیدگی دندان ؛ برای رفع پوسیدگی دندان هایمان چه کاری انجام دهیم

۱٫ گل میخک

میخک یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده برای درمان هر نوع مشکل  دندان، از جمله حفره است. با توجه به خواص ضد التهابی، ضد درد و ضد باکتری، گل میخک می تواند به کاهش درد و جلوگیری از گسترش حفره کمک کند .

۲ تا ۳ قطره روغن گل میخک با ۱/۴ قاشق چای خوری روغن دانه کنجد را ترکیب کنید. چند قطره از این محلول را روی یک پنبه قرار دهید و محلول را روی دندان آسیب دیده قرار دهید. هر شب قبل از رفتن به تخت، تکرار کنید.

 

۲٫نمک

نمک را نیز می توان برای درمان حفره ها با توجه به خواص آنتی سپتیک و ضد باکتری مورد استفاده قرار داد.  می تواند التهاب و درد را کاهش دهد، عفونت را از بین ببرد و از رشد باکتری ها را در دهان جلوگیری کند.

۱ قاشق چای خوری نمک را دریک لیوان آب گرم بریزید. یک مقداراز این محلول را در دهان خود به مدت ۱ دقیقه نگه دارید، این درمان را ۳ بار در روز انجام دهید.

 

۳٫ سیر

سیر خاصیت  آنتی بیوتیکی دارد و برای پوسیدگی دندان و حفره ها توصیه می شود.

شما می توانید روغن سیر را بر روی دندان آسیب دیده بریزید تا از درد خلاص شوید.

خوردن سیر خام به طور مرتب می تواند نتایج موثری نیز داشته باشد.

 

۴٫ شیرین بیان

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله علمی محصولات شیمیایی آمریکا، ریشه شیرین بیان ممکن است به حفظ سلامت دندان کمک کند. دو ترکیب موثر آنتی باکتریال در ریشه شیرین بیان خشک وجود دارد که می تواند از رشد باکتری های ایجاد کننده حفره جلوگیری کند. به علاوه، این گیاه همچنین می تواند پلاک را کاهش دهد .

ز پودر ریشه شیرین بیان استفاده کنید و دندان هایتان را به صورت مرتب با آن بشویید.

 

۵٫ زردچوبه

زردچوبه اغلب برای تسکین درد استفاده می شود. زردچوبه دارای خواص ضد باکتریایی و همچنین ضد التهابی است  که باعث حفظ سلامتی لثه ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود.

پودر زردچوبه را روی دندانهای آسیب دیده خود بریزید چند دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید.

۱/۲ قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با کمی روغن خردل مخلوط کنید و آن را برای ماساژ دندان ها و لثه ها استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید :

برای بهبود سلامت دندان چه مواد غذایی مصرف کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا