درمان بیماری هاطب سنتی

مزایای طب سوزنی | مزایای طب سوزنی برای بدن چیست؟

هر چند مزایای طب سوزنی برای بسیاری از افراد شناخته شده میباشد اما عده ای از مزایای طب سنتی برای سلامت بدن آگاه نیستند که در این مجله قصد داریم شما را با مزایای طب سوزنی آشنا سازیم.

 

مزایای طب سوزنی

 

طب سوزنی یکی از قدیمی ترین شیوه های چینی برای بهبود سلامت کلی بدن میباشد و از 2500سال قبل مورد استفاده قرار می گرفته و در طول زمان تکامل یافته است.
افرادی که در زمینه ی طب سوزنی آموزش دیده اند سوزن هایی را به قسمت های خاصی از بدن شما وارد میکنند تا مشکلات جسمی و روانی شما بهبود یابد , دقت داشته باشید سوزن هایی که در طب سوزنی مورد استفاده قرار میگیرند باید استریل شده باشند زیرا در غیر این صورت نه تنها سلامت شما را تضمین نمیکنند بلکه بسیار خطرناک میباشند.

مزایای طب سوزنی برای بدن چیست؟

1/ استرس حاملگی را درمان میکند:

بیشتر بانوان در دوران حاملگی , استرس زیادی را تجربه میکنند , با این حال برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت میتوانید طب سوزنی را انتخاب کنید.
طب سوزنی هورمون ها را متعادل میکند و به طور قابل توجهی استرس را کاهش میدهد پس از زایمان نیز انجام طب سنتی میتواند ادامه یابد.

 

مزایای طب سوزنی

 

2/ جهت بهبود بیماری پارکینسون موثر است:

بیماری پارکینسون سبب کاهش عملکرد شناختی مغز میشود و در مناطق خاصی مانند تالاموس و پوتامن تأثیر میگذارد. مطالعات نشان داده اند در صورتی که بیماران مبتلا به پارکینسون 10جلسه طب سوزنی انجام دهند شرایط آنها بهبود می یابد.

 

3/ جهت کاهش درد سرطان موثر است:

کارشناسان بهداشتی میگویند طب سوزنی , سیستم ایمنی بدن را بهبود میبخشد زیرا بر اساس آزمایشانی که بر روی بیماران مبتلا به سرطان انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که درد در این بیماران کاهش یافته و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان افزایش یافته است
. طب سوزنی سبب افزایش پلاکت ها میشود و در کاهش اثرات سوء شیمی درمانی مانند تهوع ناخواسته موثر است.

 

 

4/ سردرد و میگرن را بهبود میبخشد:

افراد مبتلا به سردرد و میگرن باید طب سوزنی را امتحان کنند. یک آزمایش نشان داد شرکت کنندگانی که طب سوزنی انجام دادند به طور قابل توجهی سردرد و میگرن در آنها بهبود یافت. انجام چند جلسه طب سوزنی برای رسیدن به نتیجه کافی میباشد.

 

مزایای طب سوزنی

5/ از درد مزمن جلوگیری میکند:

درد شانه , درد کمر و درد گردن در افراد جوان و سالخورده شایع است. بسیاری از عوامل مانند نشستن در حالت اشتباه , باعث به وجود آمدن چنین دردهایی میشوند در صورتی که با استفاده از دارو بخواهید این درد را تسکین دهید نتایج موقتی را کسب خواهید کرد , در صورتی که انجام چندجلسه طب سوزنی این دردها را برای همیشه از بین میبرد و شما را از مصرف دارو بی نیاز میکند.

 

6/ بی خوابی را درمان میکند:

بیخوابی میتواند کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین قبل از اینکه بیخوابی بر سلامت روانی شما تأثیر بگذارد باید آن را درمان کنید.
استفاده از چای های گیاهی در صورتی که پیوسته و منظم باشند به درمان بیخوابی شما کمک میکنند و قرص های خواب آور نیز اعتیادآور میباشند , پس بهترین راه برای رهایی از بی خوابی انجام چند جلسه طب سوزنی میباشد.

 

7/ انعطاف پذیری شما را تقویت میکند:

یکی دیگر از مزایای طب سوزنی افزایش انعطاف پذیری بدن میباشد. طب سوزنی به شما این امکان را میدهد که قسمت هایی از بدن را که به سختی حرکت میکنند را انعطاف بخشید.

 

مزایای طب سوزنی

 

8/ انرژی شما را افزایش میدهد:

در صورتی که شما انرژی کافی نداشته باشید در انجام فعالیت های روزمره خود دچار مشکل میشوید.
هنگامی که انرژی شما کاهش یابد شما به چیزی نیاز دارید که انرژی جسمی و روانی شما را تقویت کند , پس چه چیزی بهتر از طب سوزنی؟!
طب سوزنی هورمون ها را متعادل میکند و انرژی بدنتان را حفظ میکند و از همه مهم تر خلق و خو شما را بهبود میبخشد.

 

9/ فشار خون را کنترل میکند:

بسیاری از داروهایی که برای کاهش فشارخون استفاده میشوند اثرات نامطلوب بر روی سلامت میگذارند. یکی دیگر از مزایای طب سوزنی کاهش فشار خون میباشد. طب سوزنی یک راه عالی برای محافظت از بدن شما میباشد و میتواند سلامت قلب و عروق شما را بهبود بخشد و به کاهش فشار خون شما کمک کند.

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا