درمان بیماری هاطب سنتیگیاهان دارویی

بیماری بواسیر | آشنایی با درمان های خانگی برای بهبود بواسیر

به بیرون زدن رگ های وریدی (که باعث کنترل مدفوع میشوند) بیماری بواسیر یا هموروئید میگویند و یکی از شایع ترین بیماری های مقعدی میباشد.

 

بیماری بواسیر .

توصیه ما به افرادی که مبتلا به بیماری بواسیر هستند این میباشد که:

✔️نشستن روی سطوح سفت را انتخاب نکنید زیرا وضعیت بواسیر شما را بدتر میکند. نشستن روی بالش مناسب ترین راه میباشد.

✔️لباس زیرِ گشاد را انتخاب کنید تا آزادانه حرکت کنید. لباس های زیر با پارچه های نرم و سبک و روشن بهترین انتخاب می باشند.

✔️تمرین کیگل انجام دهید تا گردش خون در ناحیه ی مقعدتان بیشتر شود. فقط کافی است , مانند زمانی که تلاش میکنید تا جلوی ادرارتان را بگیرید , ماهیچه های مقعدتان را منقبض کنید و چند ثانیه در این حالت بمانید. تمرین کیگل را چند بار در روز تکرار کنید تا به نتیجه برسید.

✔️اگر اضافه وزن دارید , وزنتان را کم کنید تا چربی و چین و چروک در ناحیه ی مقعد کاهش پیدا کند و بهداشت این ناحیه بیشتر رعایت شود.

✔️اگر چند دقیقه بعد از رفتن به سرویس بهداشتی , موفق به دفع نشدید , ناراحت نباشید و به خودتان فشار نیاورید , سعی کنید هر روز در یک ساعت مشخص عمل دفع را انجام دهید تا بدنتان عادت کند.

✔️هر روز 20تا30دقیقه پیاده روی کنید. و هنگامی که میخواهید اجسام سنگین بلند کنید و یا اشیایی را هل دهید , نفستان را حبس نکنید.

 

درمان های خانگی برای بهبود بیماری بواسیر :

1/ سرکه ی سیب:

استفاده از سرکه ی سیب باعث میشود التهاب ناحیه ی آسیب دیده کمتر شود . اگر تمایل دارید از این روش برای درمان بیماری بواسیر  استفاده کنید کافی است پنبه ای را به سرکه ی سیب آغشته کنید و روی ناحیه ی مقعد قرار دهید.

 

بیماری بواسیر .

2/ آب نارگیل:

اگر شما روزی دو مرتبه آب نارگیل نارس , میل کنید , خونریزی های ناشی از بواسیر کاهش پیدا میکند حتی اگر مبتلا به بواسیر کهنه و سرسخت باشید میتوانید جهت درمان از آب نارگیل نارس استفاده کنید. نوشیدن آب نارگیل نارس هیچ عارضه و مشکلی برای شما به وجود نمی آورد.

 

3/ جوشانده ی پوست درخت بلوط:

مقداری پوست درخت بلوط را در 2لیتر آب بجوشانید و سپس از روی حرارت برداشته و اجازه دهید30دقیقه بماند و مجددا 5لیتر آب دوباره گرم کنید و با جوشانده ی پوست درخت بلوط , درون تشت یا وان بریزید. و به مدت 30تا40دقیقه نشیمن گاهتان را به طور کامل درون این ترکیب قراردهید. اگر از این روش استفاده کنید به زودی نتایج مثبتی را مشاهده خواهید کرد.

 

4/ روغن فندوق افسونگر:

فندوق افسونگر جهت درمان بواسیر به شما کمک فراوانی میکند. پد بهداشتی یا پنبه ای را به روغن فندوق افسونگر آغشته کنید و روی ناحیه ی آسیب دیده بمالید. این روش را 3بار در روز تکرار کنید.

 

5/ آلوئه ورا:

ژل آلوئه ورا را به مقعدتان بمالید و سپس برای چند دقیقه ماساژ دهید.
همچنین روش دیگر استفاده از آلوئه ورا این است که , برگ های آلوئه ورا را به قسمت های کوچکی خرد کرده و در یخچال نگهداری کنید. و برای تسکین درد و خارش ناشی از بواسیر , قطعه های سردِ آلوئه ورا را روی ناحیه ی آسیب دیده قرار دهید.

 

6/ کیسه یخ:

قطعات کوچک یخ را درون حوله ی نرمی قرار دهید و روی ناحیه ی آسیب دیده بگذارید. این روش را به مدت 20دقیقه و سه بار در روز انجام دهید.

 

7/ آب لیمو:

آب لیمو رگ ها و مویرگ های خونی را مستحکم می نماید و به شما کمک میکند تا سریع تر از بواسیر رهایی یابید.
پنبه ای را درون آبلیمو بزنید و روی ناحیه ی مورد نظر بمالید. در ابتدا دچار احساس سوزش و یا خارش خواهید شد اما بهتر است این احساس را کنترل کنید و با تکرار این روش روند بهبودی خود را تسریع کنید.
همچنین شما میتوانید عسل , آب , زنجبیل , عرق نعنا و آبلیمو را ترکیب کنید و هر روز یک مرتبه بنوشید.

 

8/ روغن بادام:

پنبه ای را درون روغن بادام قرار دهید و روی مقعد بگذارید تا خارش و التهاب کاهش پیدا کند .

 

9/ روغن زیتون:

برای درمان بواسیر خارجی میتوانید از روغن زیتون استفاده کنید , هر روز صبح , روغن زیتون میل کنید و یا اینکه برگ درخت آلو را بکوبید و روغن زیتون به آن بیفزایید و روی ناحیه ی آسیب دیده قرار دهید.

 

بیماری بواسیر .

10/نارون کوهی:

نارون کوهی را میتوانید با قیمتی مناسب از داروخانه ها تهیه نمایید. این محصول به صورت پدهای مرطوب میباشد که میتوانید 2تا3دقیقه روی ناحیه ی موردنظر قرار دهید. هر بار از این روش استفاده کردید , دوش هم بگیرید. نارون کوهی به شکل قطره و پنبه هم در داروخانه ها موجود میباشد و شما میتوانید تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا