درمان بیماری هاطب سنتی

بهبود تبخال | برای رفع تبخال چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم؟

بهبود تبخال _ تبخال دهانی , معمولا از طریق بزاق دهان فرد آلوده منتقل میشود و ممکن است از طریق خوردن و یا نوشیدن از همان ظرف و به اشتراک گذاشتن اقلام شخصی و یا تماس فیزیکی مانند بوسه , به دیگران انتقال یابد. در مراحل اولیه علائم ممکن است با تب همراه باشند.

بسیاری از افراد آگاه نیستند اما تبخال میتواند با چندین روش خانگی درمان شود و شدت این بیماری کاهش یابد.

بهبود تبخال

 

برای بهبود تبخال چه کارهایی انجام دهیم؟

1/ بسته یخ:

برای بهبود تبخال شما میتوانید یک بسته یخ را درون پارچه و یا حوله قرار دهید و به مدت حداقل 10 دقیقه آن را بر روی تبخال قرار دهید. این کار را به صورت منظم انجام دهید تا پس از چند روز تأثیر آن بر بهبود تبخال را مشاهده کنید.

 

بهبود تبخال

2/ سرکه سیب:

سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی و ضدعفونی کننده میباشد که میتواند به بهبود تبخال کمک کند. شما میتوانید یک توت پنبه ای را به سرکه سیب آغشته کنید و در ناحیه ی آسیب دیده قرار دهید البته ممکن است به این علت که سرکه سیب دارای ماهیت اسیدی است , در ناحیه ای که دچار تبخال شده است سوزش به وجود آید.

 

3/ هیدروژن پر اکسید:

هیدروژن پر اکسید یک ماده ضدعفونی کننده و یکی از محبوب ترین داروهای خانگی برای بهبود تبخال میباشد. شما میتوانید توپ پنبه ای را آغشته به هیدروژن پراکسید کنید و بر روی تبخال بمالید. همچنین مخلوط کردن هیدروژن پر اکسید و آب و استفاده از آن به عنوان دهانشویه , میتواند به درمان زخم های دهان کمک کند.

 

بهبود تبخال
4/ ریشه شیرین بیان:

ریشه شیرین بیان برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود تبخال مشهور است. شما میتوانید یک قاشق غذاخوری پودر ریشه شیرین بیان و نصف قاشق غذاخوری آب را ترکیب کنید و آن را بر روی تبخال بمالید. این روش را حداقل 3تا 4 بار در روز تکرار کنید تا تبخال به طور کامل رفع شود.

 

5/ چای نعناع:

چای نعنا علاوه بر بهبود تبخال میتواند به کاهش درد ناشی از تبخال کمک کند. شما میتوانید دو تا سه بار در روز چای نعناع استفاده کنید تا به بهبودی برسید.

 

بهبود تبخال

6/ ژل آلوئه ورا:

آلوئه ورا گزینه ای عالی برای بهبود تبخال میباشد و میتواند التهاب و درد ناشی از تبخال را کاهش دهد. به طور مستقیم ژل آلوئه ورا را بر روی تبخال بمالید و اجازه دهید چند ساعت بماند و در نهایت آن ناحیه را شست و شو دهید.

دقت داشته باشید علاوه بر موارد بالا تغییر رژیم غذایی و مصرف موادغذایی غنی از لیزین مانند لبنیات , آجیل , تخم مرغ , زردآلو , انبه , سویا و یا مکمل لیزین میتواند به بهبود تبخال کمک کند.

در صورتی که با استفاده از روش های بالا متوجه شدید که شدت علائم کاهش نیافته است , بدون هیچ تاخیری با پزشک مشورت کنید. معمولا یک سیستم ایمنی ضعیف مانع پیشرفت میشود و پزشک میتواند به شما توضیح دهد که چه چیزی ممکن است موجب تأخیر در بهبود تبخال شود.

 

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا