درمان بیماری ها

بوی بد دهان ؛ درمان های خانگی برای رفع بوی بد دهان

بوی بد دهان ، نفس بد، همچنین به عنوان هالیتوز شناخته می شود، شرم آور است و می تواند به میزان اعتماد به نفس شما آسیب برساند. بوی بد دهان ممکن است به دلایل مختلفی مانند خوردن غذاهای چرب، سیگار کشیدن، دهان خشک، شرایط پزشکی، بیماری لثه و شرایط سینوسی باشد. با این وجود، علت اصلی نفس بد، باکتری هایی است که در پشت زبان شما یا بین دندان های شما ایجاد می شود. حفظ سلامتی دهان و دندان برای کنترل این امرضروری است.

مصرف روزانه کافی آب در طول روز نیز برای حفظ تنفس تازه ضروری است. به علاوه، پس از خوردن غذا، آب را در اطراف دهان خود چند ثانیه نگه دارید. این باعث می شود که ذرات غذایی بین دندان های شما خارج شوند و دهان را تمیز کنند.

در اینجا ۵ درمان خانگی برای بوی بد دهان وجود دارد.

بوی بد دهان ؛ درمان های خانگی برای  رفع بوی بد دهان
بوی بد دهان ؛ درمان های خانگی برای رفع بوی بد دهان

۱٫رازیانه

رازیانه به عنوان خوش بو کننده دهان عمل می کند که به کنترل بوی بد دهان می انجامد. همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که با باکتری ها در دهان مبارزه می کند.

یک قاشق غذاخوری رازیانه را به آرامی بخورید تا  تولید بزاق را تحریک کنید. شما همچنین می توانید چای رازیانه را چند بار در روز بخورید. برای تهیه این چای، یک یا دو قاشق چای خوری بذرهای رازیانه را در یک فنجان آب گرم ۵ تا ۱۰ دقیقه دم کنید.

 

۲٫ دارچین

دارچین حاوی آلدهید سینامیک، یک روغن اسیدی است که نه تنها نفس بد را کاهش می دهد، بلکه باعث کاهش میزان باکتری ها در دهان شما می شود.

یک قاشق چایخوری پودر دارچین را در یک فنجان آب جوش بریزید.

هل را به آن اضافه کنید.

دهان را با آن شستشو دهید.

 

۳٫میخک

میخک دارای خواص ضد باکتریایی میباشد که در از بین بردن بوی بد دهان موثراست.

ساده ترین روش این است که چند قطعه گل میخک را به طور کامل بجوید. باعث می شود بوی بد دهان در چند دقیقه برطرف شود.

همچنین می توانید چای گل میخوید. یک قاشق چای خوری گل میخک را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید. چای را دو بار در روز استفاده کنید.

 

۴٫ جعفری

جعفری حاوی کلروفیل است که می تواند بوی بد را خنثی کند.

نوشیدن یک فنجان جعفری تازه مفید است.  همچنین می توانید این گیاه را در سرکه شستشو دهید و سپس آن را کاملا بجوید .

 

۵٫آب لیمو

درمان بوی بد دهان با آبلیمو برای بسیار آسان است. محتوای اسیدی لیمو مانع رشد باکتری ها در دهان شما می شود. علاوه بر این، بوی قوی و دلپذیر آن، بوی بد را رفع می کند.

فقط یک قاشق غذاخوری آب لیمو را در یک لیوان آب بریزید و دهان خود را با آن بشویید. شما همچنین می توانید کمی نمک را به آن اضافه کنید و سپس از آن استفاده کنید. این راه حل به حل مشکل خشکی دهان کمک میکند و یکی از دلایل اصلی رفع بوی بد دهان است .

 

بیشتر بخوانید :

دلایل ایجاد تلخی دهان و راه کارهای جلوگیری و درمان این عارضه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا