داروهادرمان بیماری هادهان و دندانطب سنتی

درمان آفت دهان | چگونه آفت دهان را با روش های طبیعی از بین ببریم؟

آفت دهان زخمی سطحی و خوش خیم است که معمولا در بافت نرم داخل دهان یا لب ها , زیر زبان و روی غشاء لثه به وجود می آید. معمولا اندازه ی آفت دهان از یک سانتی متر بیشتر نمی شود. امکان دارد قبل ایجاد آفت , دهانتان دچار سوزش یا خارش گردد. در این مطلب با درمان درمان آفت دهان آشنا شوید.

لازم به ذکر است آفت دهان به هیچ وجه مسری نیست .

 

درمان آفت دهان .

روش هایی که گفته میشود به درمان آفت دهان کمک کنید:

1/ آلوئه ورا:

یک توپ پنبه ای را به ژل آلوئه ورا آغشته کنید و روی مناطقی از دهان که دچار درد و آفت شده قرار دهید(داخل لپ ها , ضایعات روی زبان و …)

2/ چای دارچین:

یک و نیم فنجان آب را بجوشانید و یک تکه چوب دارچین یا نصف قاشق چایخوری پود دارچین به آبجوش بیفزایید.
منتظر بمانید تا پنج دقیقه روی حرارت کم دم بکشد. و بعد از صاف کردن یک قاشق چایخوری آب لیمو به آن بیفزایید و چند فنجان در روز از این چای بنوشید تا آفت دهانتان سریع تر بهبود پیدا کند.

3/ سرکه سیب:

سرکه ی سیب سطحPHبدن شما را تنظیم میکند و از به وجود آمدن عفونت در دهان جلوگیری میکند.
برای این کار شما به 2قاشق چایخوری سرکه سیب خام , نصف قاشق چایخوری نمک , 1فنجان آب گرم احتیاج دارید.
ابتدا سرکه ی سیب و نمک را با هم ترکیب کنید و این ترکیب را به یک فنجان آب گرم بیفزایید و دهانتان را چند بار در روز به وسیله ی این ترکیب شستشو دهید.

درمان آفت دهان .

4/ روغن نارگیل:

یک توپ پنبه ای را به روغن نارگیل آغشته کنید و پنبه را روی زبان و قسمت هایی از دهان که دچار آفت شده بمالید. این روش را دو تا سه بار در روز تا رسیدن به نتیجه تکرار کنید.

5/ نمک:

یک قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کنید و سپس دهانتان را با این محلول غرغره کنید و سپس آن را از دهانتان بیرون بریزید و تا رسیدن به نتیجه چند بار در روز این روش را تکرار کنید.

6/ شیرین بیان:

نصف قاشق چایخوری عصاره ی شیرین بیان را با یک چهارم آب گرم ترکیب کنید و 4بار در روز با استفاده از این دهانشویه دهانتان را بشوئید.
افرادی که از این روش استفاده میکنند در همان روز های ابتدایی علائم بهبود را مشاهده میکنند.

7/ یخ:

مکیدن مکعب های کوچک یخ , زمانی که دچار آفت دهان شده اید باعث میشود سوزش و التهاب زخم کمتر شود , زیرا سردی یخ باعث میشود خون کمتری به آفت برسد و تورم آفت کمتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا