پوست و مو

کاهش سرعت فرایند پیری پوست

خانمها باید بدانند , نباید در مورد نتایج استفاده از کرم های پوستی ضد چین و چروک خیلی خوش بین بود , چون بسیاری از کرم های که همه روزه در مورد آنها می شنویم , به طور موقت ظاهر خوبی به فرد می‌دهد و فرد احساس میکند پوستی نرم و شاداب تر دارد. اما متاسفانه بیشتر لوازم آرایشی که به اسم صد در صد طبیعی تبلیغ می شوند , چون در ترکیب آنها از مواد شیمیایی , عطریات و رنگ های صنعتی استفاده می شود بدون شک آثار نامطلوبی بر روی پوست می گذارد.

در این مورد خانم شارلوت وتس تولید کننده لوازم آرایشی طبیعی جمله جالبی را گفته است: « اگر چیزی را نمی توانید بخورید هرگز آن را روی پوست خود نمالید »

آفتاب دشمن شماره یک پوست است. قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم بین ساعت 10 صبح الی 4 بعد از ظهر خصوصاً در تابستان باعث خشکی پوست و ایجاد چین و چروک در پوست می شود.

اشعه ماورای بنفش بیشترین آسیب را به پوست می رساند اشعه ی ماورای بنفش بافت های کلاژن را تخریب می‌کند. بافت های کلاژن , پوست را سفت نگه میدارد و مانع افتادگی و چین و چروک میشود.

در فرایند نگهداری طبیعی پوست , پوست کهنه می افتد و پوست جدید بازسازی می شود. تشعشعات ماورای بنفش این فرایند را به هم میزند به طوری که بافت های کلاژن به هم می ریزد , و فقط 10 تا 20 دقیقه در آفتاب ماندن برای افراد دارای پوست روشن تا متوسط , فرآیند نگهداری پوست را یک هفته به هم می زند.

کاهش سرعت فرایند پیری پوست

1. عسل

عسل یکی از بهترین مرطوب کننده های پوست بوده و به دلیل دارا بودن مواد آنتی اکسیدان , پوست را در مقابل اشعه ماورای بنفش محافظت می‌نماید.

2. سرکه سیب

همچنین سرکه سیب به خاطر داشتن پتاسیم فراوان باعث باز شدن منافذ پوست شده و به کاهش سرعت فرایند پیری پوست کمک می کند.

3. لیمو

جالب است بدانید که ماساژ صورت با لیموی تازه به باز شدن منافذ پوست کمک می کند. اگر بلافاصله پس از ماساژ صورت کمی عسل به صورت بمالید منافذ پوست را باز کرده و باعث شادابی و جوانسازی پوست می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا