درمان بیماری هازیبایی

اسکار ؛ درمان های خانگی برای از بین بردن جای زخم ها

جذاب و زیبا شدن پوست خواست اکثر مردم است .با این حال، عوامل زیادی ممکن است سلامت پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد. دلایل بروز زخم و اسکار بر روی پوست  بسیار زیاد است از جمله سوختگی، آکنه، برش، عفونت قارچی، سوزش، گزش، جراحی … این عوامل باعث درد نمی شود، اما واقعا بر ظاهر شما تاثیر می گذارند. با وجود اینکه بافت زخم به طور طبیعی پس از مدت زمان طولانی از بین می رود، اما اکثر مردم میخواهند آن را در اسرع وقت محو کنند. برای از بین بردن زخم ها، درمان های طبیعی وجود دارد که می توانید از آنها برای ازبین بردن جای زخم بدون عوارض جانبی اقدام کنید.

اسکار ؛ درمان های خانگی برای از بین بردن جای زخم ها

آلوئه ورا

آلوئه ورا شامل عوامل ضد التهابی است که به درمان زودهنگام و حذف سلول های مرده پوست کمک می کند . خواص ضد التهابی و ضد باکتری موجود در آلوئه ورا باعث بهبود پوست مجروح شده و شفاف شدن پوست سالم میشود . شما می توانید از آلوئه ورا به صورت مایع، ژل، و لوسیون استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا را مستقیم به ناحیه زخم بمالید به آرامی ماساژ دهید، چند دقیقه صبر کنید واجازه دهید به طور طبیعی خشک شود، سپس آن را با آب گرم شستشو دهید . این روند را روزانه  به مدت۱-۲ ماه تکرار کنید.

 

شنبلیله

شنبلیله حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمند است که از مزایای قابل توجه در مبارزه با بیماری های کبد و پانکراس و درمان اختلالات پوستی برخوردار است. استفاده از شنبلیله ساده ترین راه برای از بین بردن زخم ها است

برای استفاده از شنبلیله کافیست دانه شنبلیله را خرد کرده و روی زخم های خود بپاشید .

 

کره

کره برای درمان بافت اسکار استفاده می شود، زیرا حاوی یک عامل مرطوب کننده است که می تواند پوست خشک شما را مرطوب کند. کره میتواند در لایه های عمیق پوست شما نفوذ کند و در عین حال، میکروب های مضر را که باعث بروز زخم های شما می شوند حذف کند و کشش پوستتان را تسکین دهد.

۱ قاشق غذاخوری کره خالص را بر روی پوست آسیب دیده بمالید و در یک حرکت دایره ای فشار دهید.

دوباره این روند را ۳ بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید تا زخم هایتان بهبود یابد.

 

روغن کبد ماهی

گزینه بعدی برای بهبود زخم ها روغن ماهی کبد است . روغن کبد ماهی شامل تعدادی زیادی خواص سودمند است که میتواند پوست را بازسازی کند و سبب روشن شدن پوست شود . علاوه بر این روغن کبد ماهی می تواند چین و چروک را کاهش دهد و همچنین رطوبت پوست شما را افزایش دهد و پوست شما را قوی و سالم نگه دارد.

منطقه زخم را به طور کامل شستشو دهید و سپس چند قطره روغن کبد ماهی را به مدت چندین بار روی زخم های خود قرار دهید تا زخم ها محو شود.

 

عصاره روغن سیر

در درمان زخم ها، سیر به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا حاوی مقدار زیادی آنتی بیوتیک است که برای پوست بسیار مفید است. با استفاده از روغن سیر به طور منظم، پوستی سفید تر با زخم های محو شده خواهید داشت.  چند قطره روغن سیر را به طور مستقیم به زخم های خود بمالید .اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند سپس آن را بشویید.

 

عصاره پیاز

پیازدارای ویژگی ضد التهابی عالی است که می تواند رشد کلاژن بر روی پوست را محدود کند، پس از استفاده از آن، اسکار شما کمتر قابل توجه خواهد بود. ژله پیاز را خارج کنید، سپس از آن استفاده کنید و بر محل اسکار بمالیدبا این روش ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتیجه خوبی حاصل شود.

 

بابونه

استفاده از این گیاه بهترین راه برای کاهش التهاب پوست و همچنین بهبود زخم است. شما می توانید از چای بابونه به عنوان یک روش طبیعی و ارزان برای از بین بردن زخم ها استفاده کنید. ۳ قاشق غذاخوری گل بابونه خشک را یک لیترآب جوش مخلوط و چای تهیه کنید. مخلوط را برای چند دقیقه بگذارید تا سرد شود . سپس از چای برای شستشو زخم هایتان استفاده کنید .

 

سیب زمینی

بیشتر زخمها را می توان با استفاده از سیب زمینی خام درمان کرد. سیب زمینی دارای بسیاری از خواص مفید مانند گوگرد، پتاسیم، کلر و فسفراست که می تواند بهترین راه حل برای بهبود آن باشد. همچنین میتوان از آن به عنوان یک ماسک صورت برای کاهش آکنه استفاده کرد. به طور کلی، می تواند تاثیر خوبی بر روی پوست داشته باشد. چند سیب زمینی خام را بشویید و پوست آنها را جدا کنید. پوست را در یک کاسه جدا نگه دارید. سیب زمینی خام را کاملا بر روی پوست آسیب دیده بمالید تا رطوبت از سیب زمینی در پوست شما نفوذ کند. سپس از پوست سیب زمینی به عنوان باند استفاده کنید، آن را به مدت ۱ ساعت روی محل آسیب دیده نگه دارید . این روش را هر روز و به مدت ۲ هفته انجام دهد تا بهبود یابد.

 

بیشتر بخوانید :

زخم ساق پا چرا و چگونه به وجود می آید؟ بررسی علائم و روش تشخیص آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا