درمان بیماری هاسلامتی

تهوع و استفراغ ، توصیه هایی برای درمان تهوع و استفراغ در خانه

حالت تهوع و استفراغ علائم بسیار عادی در بین افراد هستند . این مشکل می‌تواند کودکان و افراد بزرگ‌سال را تحت تاثیر خود قرار دهد. در صورت مشاهده استفراغ (به مدت بیش از ۲ تا ۳ ساعت) به همراه اسهال و تب در کودکان زیر ۶ سال لازم است بلافاصله به اورژانس مراجعه شود. به هر حال انجام این کار برای افراد بزرگ‌سال در صورت ادامه مشکل برای مدت بیش از ۲۴ ساعت لازم و ضروری می‌باشد.

 

توصیه هایی برای درمان تهوع و استفراغ :

1.در اکثر موارد تهوع و استفراغ ظرف کم تر از 12 ساعت برطرف می شود.اگر چند ساعت استراحت کنید. جز کمی آب چیزی نخورید. ممکن است تهوع و استفراغ خود به خود برطرف شود.استفراغ مکرر شدید یا استفراغ خون، نیاز به مراجعه سریع به پزشک یا بخش اورژانس دارد.

 

2. پس از 8 ساعت، نوشیدن مایعات برای پیشگیری از کم آبی اهمیت می یابد. اسهال میزان از دست رفتن مایع را افزایش می دهد.ممکن است برای حفظ مایعات و کم شدن تواتر اجابت مزاج لازم باشد. استفاده از مایعات بدون افزودنی ، بهترین گزینه برای شروع است.

آبگوشت صاف شده، آب میوه ( اگر اسهال وجود دارد از آب سیب و آب مرکبات پرهیز کنید) ، عرق زنجبیل ، مایعات جبران کم آبی مثل او آر اس همگی گزینه های قابل قبولی هستند.

 

 

درمان تهوع و استفراغ

 

 

3. از محصولات لبنی در 24 ساعت اول بروز علایم پرهیز کنید. اگر به نظرتان می رسد با نوشیدن شیر شروع می شود. یا افزایش می یابد تا بازگشت اجابت مزاجبه وضع طبیعی،از خوردن شیر خودداری کنید.

وقتی که استفراغ تمام شود. می توانید به تدریج خوردن غذاهای سالم را شروع کنید. برخی متخصصان توصیه می کنند با غذاهای کربوهیدرات دار مانند نان تست، برنج یا سیب زمینی شروع کنید. از غذاهای ادویه دار 2 روز پرهیز کنید.

توصیه می کنیم غذاهایی را که دوست دارید. در حجم کم شروع کنید و بعد از رفع علایم به رژیم معمول خود برگردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا