درمان بیماری هاروانشناسیطب سنتیگیاهان دارویی

درمان اختلال دوقطبی / درمان خانگی موثر برای اختلال دوقطبی

اختلال دوقطبی یک اختلال روانی است که با نوسانات غیر قابل پیش بینی و ظاهرا غیر قابل کنترل بین دوره های حالت خوب و افسردگی مشخص می شود . تغییرات شدید در الگوهای انرژی، فعالیت و خواب ممکن است در این اختلال مشاهده شود. در این مطلب قصد داریم برخی از راه های درمان اختلال دوقطبی را برایتان بیان کنیم.

 

درمان اختلال دوقطبی

 

درمان اختلال دوقطبی :

درمان های بسیاری وجود دارد که می تواند به کاهش علائم اختلال دوقطبی کمک کند. برخی از راه های درمان اختلال دوقطبی  عبارتند از :

 

جینسنگ :

اختلال دوقطبی اغلب با استرس، افسردگی و یا خستگی همراه است، که می تواند بر حفظ کیفیت زندگی طبیعی، حفظ کار یا تعاملات اجتماعی تاثیر بگذارد. جینسنگ به عنوان یک ماده تقویت کننده انرژی برای قرن ها شناخته شده است و فرم تکمیلی این گیاه کلیدی به راحتی در سراسر جهان در دسترس است. هنگامی که انرژی شما افزایش می یابد، احساس می کنید بیشتر قادر به انجام کارها هستید،

 

 

روغن ماهی :

به نظر می رسد که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 در طول روز دارای مزایای بهداشتی بی شماری است. که به درمان اختلال دوقطبی کمک میکند. استفاده از مکمل های روغن ماهی توصیه ای رایج برای درمان اختلال دوقطبیاست.  به رغم مسیر دقیق که هنوز مشخص نیست. مطالعات نشان داده اند که جمعیت هایی که غلظت بالاتری از ماهی ها را مصرف می کنند و سطح بالای امگا 3 را در جریان خونشان هستند کمتر دچار اختلال دوقطبی هستند. به عنوان مثال، ژاپن یکی از کمترین میزان اختلال دو قطبی در جهان را دارد و یکی از بالاترین میزان مصرف ماهی را دارد.

 

درمان اختلال دوقطبی

کوهوش سیاه :

این گیاه همچنین به عنوان مارک سیاه شناخته می شود، سیستم عصبی را سرکوب می کند و از وقایع مانیکور جلوگیری می کند.  به طور معمول به عنوان یک آرامبخش،  می تواند به رفع تغییرات خلقی و مسائل رفتاری / اجتماعی را که بیماران مبتلا به اختلالات دوقطبی به طور منظم تجربه می کنند، کمک کند .

 

 

ماساژ درمانی :

مزایای ماساژ چند منظوره و شناخته شده است و می تواند به کاهش سموم در بدن کمک کند که موجب اضطراب، استرس و بی خوابی می شود . ماساژ درمانی نشان داده است به طور مستقیم  انتقال دهنده های عصبی و سطح هورمون های بدن را تنظیم میکند.

 

هشدار: 

موارد شدید اختلال دوقطبی ممکن است نیاز به بستری شدن و درمان شدید داشته باشد. در حالی که بسیاری از این داروهای خانگی ممکن است به کاهش یا جلوگیری از اپیزودهای دو قطبی و علائم کمک کنند، مشاوره با متخصصان پزشکی یا روانشناسی بسیار توصیه می شود.

 

مترجم یک دکتر

منبع : organicfacts.net

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا