قلب و عروق

ورزش ایروبیک برای سلامت قلب ، بهترین نوع ورزش هوازی کدام است ؟

هیچ ورزشی بهترین ورزش برای همه نیست. اما ورزش ایروبیک را بهترین ورزش برای سلامت قبل می شناسند. ورزش ایروبیک برای سلامت قلب شامل حرکاتی تکراری هستند که حین انجام آنها عضلات بزرگ بازوها و پاها منقبض می شوند و از اکسیژن برای سوزاندن چربی ها که منبع اصلی سوخت بدن برای ادامه فعالیت هستند استفاده می شود. بیشتر فعالیت های ملایمی که شما هر روز انجام می دهید از گروه ورزش های ایروبیک برای سلامت قلبی هستند .

تمرین هوازی شما باید چهار هدف داشته باشد

  • ورزش هوازی با استفاده از گروه های عضلانی بزرگ به طور مداوم برای یک دوره پایدار استفاده می شود.
  •  30 تا 60 دقیقه در روز و سه تا پنج روز در هفته  این ورزش را انجام  دهید.
  •  اهداف ورزش هوازی برای  قلب و عروق مطابق با فیزیولوژی بدن شما است
  • این ورزش به گونه است که پس از انجام مدت طولانی لذت آن را حس میکنبد .

نوع ورزش انتخابی شما یک تصمیم شخصی است، اما شما باید عوامل خاصی را در نظر بگیرید تا خطر آسیب یا عوارض را کاهش دهید و لذت بردن از ورزش را افزایش دهید.

ورزش ایروبیک برای سلامت قلب

ورزش ایروبیک برای سلامت قلب جز ورزش اصلی است. که برای ارتقای سلامت قلب و تناسب اندام تدوین شده است. تقریباً همه تحقیقاتی که درباره تأثیر مثبت ورزش بر افزایش توان سیستم ایمنی قلب انجام شده حول تمریناتی که به نام قلبی عروقی شناخته شده اند، دور می زنند. پیاده روی، دویدن آهسته، شنا و دوچرخه سواری از این دست ورزش ها برای سلامت قلبی هستند. توصیه های کلی درباره ورزش های ایروبیک و ورزشهای قلبی عبارتند از ۳ تا ۵ بار در هفته، هر بار ۳۰ تا ۶۰ دقیقه، با شدت متوسط (یعنی راحت باشید، ولی از بدنتان کار بکشید.)

گزینه های ورزشی دیگر

پیاده روی

پیاده روی یکی از ساده ترین و در دسترس ترین ورزش های هوازی است. به غیر از کفش های پیاده روی، هیچ تجهیزات ویژه ای نیاز ندارد. شما می توانید تقریبا در هر کجا راه بروید.

دوچرخه سواري

دوچرخه سواری نوع دیگری از ورزش هوازی با ارزش است. شما می توانید از یک دوچرخه ثابت یا منظم استفاده کنید.

 شنا

شنا یک ورزش هوازی عالی است، اما قبل از شروع یک برنامه، باید در نظر گرفت. 30 تا 60 دقیقه  در روز توصیه می شود.ایروبیک آب و پیاده روی آب، جایگزین مناسب برای کسانی است که درد مشترک دارند. شنا باعث کاهش استرس در مفاصل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا