درمان بیماری هاسلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

بیماری وبا چیست ؟ آشنایی با علل ، علایم و درمان های بیماری وبا

بیماری وبا بیماری عفونی است که بوسیله یک باکتری که بر جذب آب در روده کوچک تاثیر می گذارد، ایجاد می شود. در موارد شدیدتر، اسهال در عرض چند ساعت بعد از بروز بیماری ایجاد می شود.

 

بیماری وبا

 

چهره خطرناک بیماری وبا از دست دادن مایع است که می تواند در طول مدت زمان کوتاه رخ دهد. این امر در کودکان حتی در کشورهای در حال توسعه بسیار خطرناک است. اگر سریعا درمان نشود، از دست دادن مایعات در طی 24 ساعت در شرایط بیماری ممکن است کشنده باشد. از سوی دیگر، درمان فقط با جایگزینی مایع با مخلوط مناسب شکر و نمک بسیار آسان است، زیرا تنها آب تنها در روده در طول بیماری بیمار جذب نمی شود.

با این حال، برای درمان بیماری وبا  نیاز به رفتن به بیمارستان و درمان در بخش مراقبت های ویژه وجود دارد که در آن مایعات به صورت تزریق داخل وریدی به جریان خون منتقل می شوند.

 

بیماری وبا

علل بیماری وبا :

باکتری – Vibrio Cholerae به دلیل مواد آلوده، آب و قطرات

 

بیماری وبا

 

درمان خانگی برای بیماری وبا :

بهترین راه این است که از استفاده از مواد آلوده اجتناب کنید. فقط آب جوش یا آب استریل شده را بنوشید. این یکی از درمان های طبیعی برای بیماری وبا است.

قبل از نوشیدن شیر غیر پاستوریزه آن را بجوشانید.

یکی دیگر از روش های خانگی برای درمان بیماری وبا، پیاز است . حدود 30 گرم پیاز را با 7-10 فلفل مخلوط  کنید و در 2-3 روز میل کنید.

رژیم غذایی برای بیماری وبا – غذا باید به شیوه ای مناسب بهداشتی تهیه شود و قبل از مصرف باید گرم باشد.

به شدت از مصرف ماهی خام و  صدف اجتناب کنید. آنها به عنوان عامل مهمی برای وبا هستند. این یکی از درمان های مفید برای وبا است.

همچنین باید از مصرف میوه و سبزی خام اجتناب کنید، مگر اینکه خودتان پوست آن را کاملا بشویید.

 

مترجم یک دکتر

منبع : .natural-homeremedies.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا