درمان بیماری هاسلامتی

احساس ادرار بعد از ادرار کردن در زنان و مردان به چه علت است

شرایط مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد احساس ادرار بعد از ادرار کردن می شوند. دانستن علل احساس پر شدن مثانه بعد از ادرار کردن مهم است تا درمان مناسب شروع شود.

مثانه یکی از اعضای مهم سیستم ادراری است . در لگن، پشت و بالای استخوان شکم قرار دارد. ادرار در کلیه ها تولید می شود، که از طریق یک جفت لوله به مثانه منتقل می شود که مسئول اتصال همه این اندام ها است. مثانه مسئول ذخيره ادرار توليد شده در بدن است و بعد از گرفتن سيگنال مغز از ادرار خالي مي شود. ادرار ذخیره شده از طریق مثانه عبور می کند و از خروجی مثانه خارج می شود.

 

احساس ادرار بعد از ادرار کردن

علت احساس ادرار بعد از ادرار کردن چیست؟

احساس پریشانی بعد از ادرار ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. شایع ترین عوامل ایجاد کننده پری مثانه بعد از ادرار عبارتند از:

تحریک در دیواره مثانه.
التهاب و عفونت
فشار مثانه از ارگان های دیگر مانند روده، رحم که مثانه را احاطه کرده اند. شرایطی که اندام های اطراف مثانه را تحت تأثیر قرار می دهند، می توانند باعث پیدایش این احساس شوند.
اگر مثانه به طور کامل تخلیه نشود و مقدار ادرار هنوز در مثانه وجود داشته باشد . میتواند منجر به احساس ادرار بعد از ادرار کردن شود.

 

 

عفونت و التهاب :

عفونت در دستگاه ادراری یک علت شایع احساس ادرار بعد از ادرار کردن در مردان و زنان است. عفونت دستگاه ادراری باعث التهاب می شود که ممکن است منجر به تورم  مثانه یا دیواره آن شود و از این طریق باعث احساس فشار یا پر شدن حتی پس از ادرار می شود. عفونت ممکن است با علائم مانند افزایش دفع ادرار، نشت ادرار و سوزش با ادرار همراه باشد. با این حال، این عفونت ها می توانند به راحتی با آنتی بیوتیک های تجویزی درمان شوند.

 

احساس ادرار بعد از ادرار کردن

اختلالات عضلانی :

مثانه بیش از حد فعال شایع ترین بیماری پزشکی است که بر بیش از میلیون ها نفر از مردم در سراسر جهان تاثیر می گذارد. انقباضات مثانه معمولا باعث ایجاد احساس فشار در مثانه می شوند. بی اختیاری یا نشت ادرار علائم شایع این بیماری است.

سایر شرایط پزشکی که ممکن است با مثانه بیش از حد فعال مرتبط باشد عبارتند از:

آسیب نخاعی.
سکته مغزی .
بیماری پارکینسون.
دیابت .
عفونت های دستگاه ادراری .

داروهایی موجود است که می تواند این بیماری را درمان کند و اسپاسم عضلات مثانه را کاهش دهد. تمرینات آموزشی مثانه، بیوفیدبک و ورزش کگل نیز می تواند چنین وضعیتی را درمان کند.

 

علل دیگر احساس ادرار بعد از ادرار کردن عبارتند از:

عفونت در مجرای ادرار
بزرگ شدن پروستات  و سرطان پروستات در مردان.
سنگ در مثانه
آسیب به مثانه

احساس ادرار بعد از ادرار کردن

 

 احساس ادرار بعد از ادرار کردن :

علاوه بر علل فوق، علت این حالت در زنان ممکن است شامل موارد زیر نیز باشد:

التهاب رحمی
تومور خوش خیم تخمدان، رحم یا مثانه.
عفونت در مهبل (واژن) .
پرولاپس مثانه

برای ارزیابی علل احساس ادرار بعد از ادرار کردن مهم است که به پزشک مراجعه کنید تا بتوانید درمان مناسب را انجام دهید.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : epainassist.com

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا