درمان بیماری هاطب سنتیگیاهان دارویی

راه های کنترل دیابت | چگونه میتوانیم دیابت را کنترل کنیم؟

راه های کنترل دیابت  _ دیابت یک بیماری مزمن است و زمانی اتفاق می افتد که قند خون شما غیرقابل کنترل شود. دیابت امروزه به یک مشکل جدی تبدیل شده است و میتواند جوانان و یا افراد مسن را تحت تأثیر قرار دهد.

راه های کنترل دیابت.
انواع دیابت چیست؟

دیابت نوع 1 :
(در این وضعیت بدن شما انسولین تولید نمی کند).

دیابت نوع2 :
(شایع ترین نوع دیابت میباشد و میتواند در هر سنی رخ دهد).

دیابت بارداری :
(زنان در دوران بارداری با دیابت حاملگی مواجه میشوند که پس از تولد کودک از بین میرود).

هنگامی که دیابت تشخیص داده میشود شما باید اقداماتی احتیاطی جهت جلوگیری از آسیب های بیشتر , انجام دهید , به همین دلیل باید راه های کنترل دیابت را بدانید.

متخصصان تغذیه بر این باورند که برخی مواد طبیعی میتوانند به کنترل دیابت کمک کنند. لازم به ذکر است که این مواد طبیعی فقط میتوانند به حفظ سطح قند خون کمک کنند اما نمیتوانند دیابت را به طور کلی از بین ببرند.

 

چگونه دیابت را کنترل کنیم ؟

راه های کنترل دیابت با مواد طبیعی:

1/ برگ ریحان :

متخصصان تغذیه معتقدند که استفاده از منابع طبیعی مانند برگ های ریحان میتواند سطح قند خون را بدون هیچ گونه صدمه ای به سلامتی , کاهش دهد. برگ های ریحان حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات مختلفی هستند که میتوانند سلامت شما را تضمین کنند.
شما میتوانید برگ های ریحان را به صورت روزانه مورد استفاده قرار دهید.

راه های کنترل دیابت
2/ برگ انبه:

شاید باور نکنید اما تهیه ی چای با برگ های انبه تازه , میتواند درمانی موثر برای کنترل دیابت باشد. همه ی چیزی که شما نیاز دارید 15برگ تازه ی انبه میباشد و باید این برگ ها را به مدت 15 دقیقه درون آبجوش قرار دهید تا بجوشد و با معده خالی بنوشید. دقت داشته باشید شما باید این نوشیدنی را حداقل یکیار در روز بنوشید تا تعادل قند در جریان خون شما حفظ شود.

3/ آلو سیاه:

یکی از راه های کنترل دیابت , استفاده از آلو سیاه میباشد. متخصصان تغذیه به شدت توصیه میکنند که دیابتی ها به رژیم غذایی خود آلوسیاه اضافه کنند. این میوه حاوی آنتی اکسیدان هایی میباشد که میتواند به کنترل دیابت کمک کند.

 

راه های کنترل دیابت

 

4/ گواوا:

گواوا سرشار از فیبر و ویتامینC میباشد که میتواند به حفظ سطح خون در افراد دیابتی کمک کند و یکی از موثرترین راه های کنترل دیابت محسوب میشود.

5/ دانه های کتان:

مصرف منظم دانه های کتان میتواند حساسیت به انسولین را کاهش دهد و گزینه ای مناسب برای کنترل دیابت باشد.

راه های کنترل دیابت

6/ چای سبز:

با مصرف چای سبز میتوانید مقدار زیادی پولی فنول دریافت کنید. متخصصان تغذیه توصیه میکنند حداقل روزانه یک فنجان چای سبز برای تنظیم میزان قندخون بنوشید.

 

7/ رزماری:

افراد مبتلا به دیابت خوشحال خواهند شد اگر بدانند که رزماری میتواند به کاهش سطح قتدخون کمک کند. مصرف منظم گیاه رزماری برای کنترل انواع دیابت مفید میباشد.

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا