درمان بیماری هاطب سنتیگیاهان دارویی

بی اشتهایی چیست ؟ درمان های خانگی برای بی اشتهایی

بی اشتهایی شرطی است که با ترس وحشتناک از دست دادن وزن همراه است که موجب می شود تا فرد مبتلا بسیار لاغر باشد. با وجود اینکه فرد مبتلا ممکن است در معرض کمبود وزن باشد، اما احساس می کند که دارای اضافه وزن می باشد و این باعث می شود که از خوردن غذا اجتناب کند.

 

بی اشتهایی

 

بی اشتهایی شرطی است که معمولا بیشتر از پسران دختران را تحت تاثیر قرار می دهد. بی اشتهایی عمدتا در سالهای نوجوانی یک فرد ایجاد می شود. بسیار مهم است که شرایط را در مراحل اولیه درمان کنید. به خاطر اینکه وقتی وضعیت پیشرفت می کند، می تواند منجر به توسعه سایر اختلالات سلامت مانند پوکی استخوان، بیماری های قلبی، مشکلات کلیوی و حتی مرگ در برخی موارد شدید شود. نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد که حدود 5 تا 20 درصد افراد مبتلا به این بیماری در صورتی که شرایط در زمان مناسب درمان نشوند، می میرند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که درمان این شرایط می تواند به فرد کمک کند تا وزن سالم داشته باشد.

 

نشانه های بی اشتهایی :

کاهش وزن شدید علائم اولیه است که با این وضعیت مرتبط است. افراد مبتلا ممکن است از بی خوابی نیز رنج ببرند. کم آبی و کاهش فشار خون نیز علائم رایج هستند که با این وضعیت مرتبط هستند. از دست دادن اشتها یک علامت مهم رفتاری است که با بی اشتهایی همراه است و ناشی از ترس از دست دادن وزن است.

 

بی اشتهایی

 

علل بی اشتهایی :

اکثر متخصصان سلامت علت دقیق این شرایط را نمی دانند. با این حال، عوامل متعددی نقش مهمی را در توسعه این وضعیت ایفا می کنند. ژنتیک شناخته شده نقش مهمی در توسعه بی حسی بازی می کند. افرادی که سابقه خانوادگی اختلالات خوردن دارند، از اختلال خوردن بیشتر از دیگران که چنین سابقه خانوادگی ندارند رنج می برند. فشار بیش از حد بر روی بدن به علت کار یا ورزش باعث می شود که فرد ضعیف شود و در نتیجه این وضعیت را ایجاد کند.

 

درمان های خانگی برای بی اشتهایی :

لیمو :

لیمو یک گیاه مفید است که بومی اروپا است و به طور گسترده ای برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرد. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند معتقد است که لیمو یک گیاه عالی است که در افزایش اشتها موثر است. لیمو در قالب چای گیاهی، عصاره، کپسول و روغن موجود است. کارشناسان بهداشتی اعلام کرده اند که عوارض جانبی عمده ای در مصرف این گیاه در دوز توصیه شده وجود ندارد.

 

بی اشتهایی

 

فلفل :

فلفل کایین یک درمان مفید است. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند معتقد است که این گیاه به طور گسترده در طب گیاهی ژاپنی، چینی، آیورودا و کره به کار رفته است، زیرا به افزایش اشتها کمک می کند. شما می توانید این گیاه را به شکل یک کپسول یا قرص مصرف کنید. دوز توصیه شده از این گیاه 30 تا 120 میلیگرم سه تا چهار بار در روز است.

 

برگ پاپایا:

برگ های پاپایا در درمان آکنه به دلیل افزایش اشتها، مفید می باشند. برگ های پاپایا در تقویت تولید بزاق مفید هستند، در نتیجه باعث افزایش اشتها می شوند. برگ پاپایا نیز در درمان و جلوگیری از سوزش سر دل نیز مفید است.

 

بی اشتهایی

دیگر درمان های خانگی برای بی اشتهایی :

اگر شما از بی اشتهایی رنج می برید، هر روز دو تا سه پرتقال مصرف کنید تا اشتها را افزایش دهید.
سیب در درمان موثر است زیرا به افزایش اشتها کمک می کند.  روزی یک سیب مصرف کنید.
سیر در افزایش اشتها و تحریک سیستم گوارش موثر است. شما می توانید سیر خرد شده را به سالاد، کره و سوپ اضافه کنید تا از این مزایا استفاده کنید. علاوه بر این، سیر نیز عطر و طعم خوبی برای مواد غذایی می افزاید.
گوجه فرنگی خام را به شکل یک سالاد مصرف کنید زیرا باعث افزایش اشتها بیمار می شود.

 

مترجم یک دکتر

منبع : natural-homeremedies.com

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا