درمان بیماری هاسلامتیقلب و عروق

درمان سکته قلبی چگونه است ؟ علت سکته قلبی و چگونگی درمان آن

در این مجله قصد داریم شما را با نحوه ی ایجاد سکته ی قلبی آشنا کنیم و بگوییم چگونه مواد طبیعی باعث درمان سکته قلبی میشوند. در ادامه با ما باشید تا با علت و

درمان سکته قلبی آشنا شوید.

 

درمان سکته قلبی .

 

سکته قلبی چگونه رخ می دهد ؟

در سکته قلبی یکی از شریان های قلب به طور ناگهانی توسط لخته خون مسدود میشود. به‌ طوری که جریان خون در آن منطقه مختل می‌گردد . آن منطقه از عضله قلب که تحت تغذیه این شریان بوده ناگهان با کمبود اکسیژن و خون رسانی مواجه می شود .

اگر این لخته خون به خودی خود حل نشود( که اغلب اتفاق می افتد) آن قسمت از عضله قلب پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه از بین خواهد رفت ؛ سلولهایش می میرند و نتیجه آن سکته قلبی یا انفارکتوس میوکارد(MI) خواهد بود .

 

وسعت واقعی سکته قلبی ؛ یعنی محوطه آسیب دیده قلب به عوامل گوناگون بستگی دارد .

۱: اندازه شریان کرونری بسته شده در این امر نقش مهمی دارد هرچه این شریان بزرگتر و اصلی تر باشد به همان نسبت محوطه آسیب‌دیده بزرگتر خواهد بود .

۲: آسیب وارده در صورتی که بقیه شریانهای کرونری قلب سالم نباشند؛ بزرگتر خواهد بود .

۳: وسعت آسیب وارده به وجود و میزان تشکیل عروق کولترال (جانبی )( یعنی عروقی که شریان اصلی را دور میزنند) بستگی دارد. اگر چنین عروق جانبی تشکیل شده باشند که بتوانند منطقه‌ تحت خطر را تغذیه کنند ؛ خسارت ها کمتر خواهند بود . فعالیت‌های منظم بدنی ساخته شدن این عروق و جانبی را تحریک می کنند. به این ترتیب فعالیت بدنی در مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری قلب بسیار اهمیت دارد

.

تأثیرات مستقیم ضایعه عضله قلب؛به غیر از درد شدید ؛

این است که قلب توانایی پمپاژ طبیعی خون را از دست می دهد و فرد را دچار افت فشار خون می کند و این مشکل باعث سرگیجه؛ ضعف؛ تعریق یا حالت تهوع میشود .

مشکل دیگر در مراحل اولیه؛بی نظمی ضربان قلب است . (آریتمی قلبی) . این‌ها در برخی موارد می‌توانند برای حیات تهدید آمیز باشند زیرا بی نظمی ضربان قلب می تواند منجر به ایست قلبی شود .

در اغلب موارد سکته قلبی سبک تغییر زیادی در عملکرد قلب از نظر پمپاژ خون ایجاد نمی کند . اما اگر منطقه وسیع تر قلب درگیر شده باشد ؛ اندازه قلب بزرگ خواهد شد و دیگر نمی تواند به طور موثر خون را به داخل بدن تلمبه کند . این را به اصطلاح (نارسایی قلبی) و یا “ضعف قلب” می نامند .

نارسایی قلبی به علت بیماری های گوناگونی که باعث درگیری قلب می‌شوند؛ به وجود می آید. از آن جمله می‌توان به فشارخون بالا اشاره کرد . البته در کشورهای غربی ظاهراً شایع‌ترین دلیل بیماری عروق کرونری قلب است . وقتی که قلب دیگر قادر به ضربان منظم و صحیح نباشد ؛ خون در ریه ها جمع میشود و تنگی نفس را در پی خواهد داشت . که در این میان داروهایی وجود دارند ؛ به نام “داروهای مهارکنندهACE” ؛ که بسیار موثر هستند.

جراحت عضله قلب بعد از انفارکتوس قلبی می تواندروی جریان الکتریکی که باعث حفظ ریتم نرمال ضربان قلب می شود؛ تاثیر بگذارد. شایع‌ترین بی نظمی‌های ریتم قلب؛ فلوتر دهلیزی (لرزش سریع دهلیزی ولی ریتمیک آن) است. این بیماری معمولاً توسط دیژیتال ها (دیگوکسین) درمان میشود. دیگوکسین یک ماده دارویی است که از گیاه گل انگشتانه به دست می آید. در اختلالات دیگر داروهایی مثل “مهار کننده بتا” و داروهای جدیدتر مورد استفاده قرار میگیرد .

 

علائم سکته ی قلبی چیست؟

درد ناگهانی و شدید که باعث میشود سنگینی و فشار بر قفسه ی سینه وارد شود و این فشار به دست چپ و یا راست وارد میشود و باعث میشود شخص در گردنش احساس گرفتگی داشته باشد و همچنین امکان دارد که شخصی که دچار سکته ی قلبی شده است , دندان های فک تحتانی او دچار درد شوند.

همچنین این درد ممکن است در کتف , شانه ها و یا معده ی فرد نیز به وجود بیاید که به صورت غلط , بیمار گمان میکند ناراحتی معده , آرتروز گردن دارد و یا گمان میکند دندان های او دچار پوسیدگی شده اند , در صورتی که همه ی این درد ها به علت نرسیدن خون به قلب به وجود آمده است.

چه عواملی باعث افزایش پیدا کردن حمله ی قلبی میشود؟

▪️شخص دچار فشار خون بالا باشد.
▪️کلسترول خون فرد زیاد باشد.
▪️فرد سیگار مصرف میکند.
▪️فرد رژیم غذایی مناسبی ندارد و شیوه ی زندگی او ناسالم است.
▪️شخص دچار اضافه وزن میباشد.
▪️فرد به صورت بیش از حد , الکل استفاده میکند.

به نظر شما آیا مواد طبیعی باعث درمان سکته قلبی میشوند؟

درمان سکته قلبی با مواد طبیعی:

8 عدد لیمو را بشوئید و پوستشان را جدا کنید , سپس لیمو ها را به قطعات کوچکی برش دهید.و پوست 8 حبه سیر را جدا کنید و به همراه تقریبا پنج سانتی متر از یک زنجبیل درون مخلوط کن قرار دهید تا زنجبیل , سیر و لیمو تبدیل به مخلوطی یکدست شوند و مرتب این ترکیب را هم بزنید تا نرم شود. اکنون ترکیبِ حاصل را درون ظرفی بریزید و سه و هفت دهم آب به آن بیفزایید و اجازه دهید بجوشد. پس از جوشیدن , حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید این ترکیب خنک شود.

در نهایت ترکیب به دست آمده را درون بطری در دار بریزید و درون یخچال قرار دهید.

یک لیوان کوچک از این ترکیب را هر روز صبح ناشتا میل کنید تا سبب باز شدن شریان های اصلی شود و به درمان سکته قلبی کمک کند. ورزش در کنار نوشیدن این ترکیب را فراموش نکنید.

 

منبع :بیماریهای قلبی
نویسنده : دکتر کریس دیویدسن
مترجم : دکتر بهناز منصوریان

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا