سلامتیقلب و عروق

بیماری قلبی عروقی / مسکن معمولی خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش میدهد.

استفاده از داروهای مسکن ممکن است تهدیدی برای سلامت قلبی عروقی باشد. این اصلی ترین تحقیق جدید است که اخیرا منتشر شده است . یک مطالعه جدید می گوید: مسکن های رایج ممکن است خطرات عمده را پنهان کنند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی ( NSAIDs ) به طور گسترده ای برای کاهش درد استفاده می شود. احتمال بروز بیماری قلبی عروقی را بیشتر می کنند.

 

بیماری قلبی عروقی .

 

 

در حالی که NSAID ها معمولا برای درمان بیماری های التهابی، سردرد و تب ، توصیه می شود ، این داروها خطرات بیماری قلبی عروقی را افزایش میدهند.

بنابراین، انجمن اروپایی قلب و عروق، بررسی گسترده ای از تحقیقات موجود انجام داد که نتیجه گرفتند که NSAID های غیر آدرنرژیک نباید برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند تجویز نشوند و همچنین نباید آنها را بدون نسخه پزشک استفاده کرد.

 

خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی با مصرف 50 درصد بالاتر است :

محققین خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را در مصرف دیكلوفناک مورد بررسی قرار دادند و آنها را با خطرات شروع پاراستامول، ایبوپروفن یا ناپروكسن مقایسه كردند.

محققان3 دریافتند که در طی 30 روز از مصرف دیکلوفناک، پس از بررسی عوامل فاجعه بار، مشکلات عمده قلب و عروق مانند آریتمی، سکتهدمغزی ایسکمیک ، نارسایی قلبی و حمله قلبی در مقایسه با سایر ناتوانی های ضد التهابی بسیار بالاتر بود.

به طور خاص، خطر ابتلا به چنین حوادث قلبی عروقی در میان کسانی که شروع به مصرف دیکلوفناک کردند در مقایسه با کسانی که آن را مصرف نکرده بودند، 50 درصد بالاتر بود. در مقایسه با مصرف پاراستامول یا ایبوپروفن، مصرف دیکلوفناک باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی 20 درصدی شد.

علاوه بر این، نویسندگان نوشتند: مصرف دیکلوفناک خطر ابتلا به خونریزی دستگاه گوارش فوقانی را تقریبا 4.5 برابر در مقایسه با شروع و 2.5 برابر نسبت به شروع ایبوپروفن یا پاراستامول افزایش داد.”

تهدید قلب و عروق نیز با خطر ابتلا به آن افزایش می یابد. به عبارت دیگر، هنگامی که بیماران شروع به مصرف دارو کردند، خطر ابتلا به مشکلات قلبی بیشتر است.

 

 

منبع : medicalnewstoday.com

مطالب پیشنهادی یک دکتر برای شما :

بیماری کرونری قلب | عوامل ابتلا به بیماری کرونری قلب چیست؟

بیماری های قلبی ، آشنایی با علایم شایع بیماری های قلبی

جلوگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی وسرطان با خوردن چای …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا