درمان بیماری هاطب سنتیگیاهان دارویی

درمان مشکلات تنفسی با استفاده از گیاهان دارویی + روش مصرف

درمان مشکلات تنفسی _ مشکلات تنفسی در بزرگسالان و کودکان بسیار رایج هستند و میتوانند فرایند تنفس را با مشکلاتی روبه رو کنند. مشکلات تنفسی در صورتی که درمان نشوند میتوانند تهدیدی برای زندگی محسوب شوند , قبل از اینکه این اتفاق بیفتد شما میتوانید از راه های مناسبی که در این مجله آورده شده است , برای درمان مشکلات تنفسی استفاده کنید.

درمان مشکلات تنفسی

درمان مشکلات تنفسی :

1/ گینکوبیولوک:

اگرچه این گیاه به طور معمول با تقویت حافظه و قدرت مغز مرتبط است اما استفاده از عصاره گینکوبیوبوک میتواند از آسم جلوگیری کند و خس خس و سرفه را کاهش دهد.

 

درمان مشکلات تنفسی

 

2/ زنجبیل:

زنجبیل دارای ویژگی های ضد باکتری است که میتواند به درمان مشکلات تنفسی , از جمله درمان عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی کمک کند.

بهترین پیشنهاد ما این است که هر روز برای درمان مشکلات تنفسی , از چای زنجبیل استفاده کنید.

3/ سیر:

سیر یکی دیگر از گیاهان رایج است که میتواند به درمان مشکلات تنفسی از جمله برونشیت و آسم کمک کند. روغن فرار موجود در سیر به حذف موکوس از دستگاه تنفسی کمک میکند. برای شروع میتوانید سیر را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

درمان مشکلات تنفسی
4/ مرکبات:

مرکبات , به خصوص لیمو و پرتقال دارای توان بالقوه هستند که میتوانند به مدیریت بیماری های مختلف تنفسی مانند آسم و برونشیت کمک کنند. به نظر میرسد که قدرت آن به علت وجود بیوفلاونوئیدها است.

5/ عسل:

عسل میتواند به سرکوب کردن سرفه کمک بسیاری کند و علائم مشکلات تنفسی را کاهش دهد.
عسل نیز دارای خواص ضد باکتری , ضد ویروسی و ضد التهابی است که میتواند علائم برونشیت , عفونت های دستگاه تنفسی و آسم را کاهش دهد.

درمان مشکلات تنفسی
6/ زردچوبه:

زردچوبه به دلیل مزایای فراوانی که برای سلامتی دارد به طور گسترده ای مورد استفاده قرار میگیرد و پتانسیل موجود در آن به مدیریت آسم کمک میکند.

7/ اکیناسه:

اکیناسه گیاه بومی آمریکای شمالی است که چندین سال است به دلیل توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی محبوبیت زیادی را کسب کرده و مورد استفاده قرار میگیرد.
گیاه اکیناسه میتواند التهاب راه های هوایی بدن را کاهش دهد و به درمان مشکلات تنفسی کمک کند. همچنین گزارش شده است که این گیاه قادر به کاهش آسم , برونشیت مزمن و آلرژی فصلی میباشد.

8/ قهوه:

تقریبا 100 سال قبل قهوه یکی از معروف ترین درمان های طبیعی آسم به شمار میرفت.
قهوه چگونه به درمان مشکلات تنفسی کمک میکند؟ کافئین و ترکیبات موجود در قهوه میتوانند به گسترش راه های هوایی و بهبود عملکرد ریه ها کمک کنند. دقت داشته باشید که قهوه نباید هنگام حملات آسم به عنوان تنها راه حل مورد استفاده قرار گیرد , اما میتواند به صورت راه حلی برای پیشگیری از آسم مورد استفاده قرار گیرد.

 

درمان مشکلات تنفسی

9/ آویشن:

آویشن یک ماده ی غذایی محبوب است که میتواند عطر و طعم منحصر به فردی را به غذاهای شما بدهد. با این حال آویشن دارای خواص دارویی مفید است که میتواند به بهبود مشکلات تنفسی کمک کند. شما باید سعی کنید این گیاه را به وعده های غذایی خود بیفزایید. استفاده از روغن آویشن نیز برای درمان مشکلات تنفسی توصیه میشود.

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا