درمان بیماری هازنان و زایمانطب سنتی

تاخیر در قاعدگی را چگونه درمان کنیم؟ راهکار های سنتی

برخی زنان در دوره های قاعدگی خود دچار بی نظمی میشوند.شایان ذکر است که مسائلی مانند: سندرم تخمدان پلی کیستیک باعث تاخیر در قاعدگی میشوند.
این حالت میتواند منجر به بیماری های مزمن در صورت عدم درمان شود , بنابراین ضروری است که به دنبال راهکارهایی برای تنظیم چرخه ی قاعدگی باشید.‌ شما میتوانید برای رفع تاخیر در قاعدگی روش های زیر را انتخاب کنید.

تاخیر در قاعدگی

چگونه تاخیر در قاعدگی را درمان کنیم؟

1/ رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنید:

برای رفع تاخیر در قاعدگی نیاز به کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و غذاهایی که دارای سدیم و نمک فراوان هستند دارید.‌مقدار بالای سدیم و نمک علاوه بر اینکه موجب تاخیر در قاعدگی میشوند , پوکی استخوان را به همراه دارند. شما میتوانید هلو , هویج , آلو و زردآلو استفاده کنید تا چرخه ی قاعدگی شما تنظیم شود.

تاخیر در قاعدگی

2/ ویتامینCمصرف کنید:

شما حتما لازم نیست که برای درمان تاخیر در قاعدگی , از مکمل های ویتامینC استفاده کنید , بلکه میتوانید ویتامینC را از منابع طبیعی مانند : لیمو , جعفری , پاپایا , کران بری و چای سبز به دست آورید.

3/ استرس را مدیریت کنید:

استرس میتواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد و موجب تاخیر در قاعدگی شود. بدون شک شما نمی توانید تنش را از زندگی خود به طور کامل از بین ببرید اما میتوانید فاکتورهایی را برای کنترل سطح استرس به کار گیرید. این فاکتورها عبارتند از: تمرینات یوگا و یا دوش گرفتن با آب گرم. به علاوه شما میتوانید با یک متخصص سلامت مشورت کنید تا وضعیت شما را مورد بررسی قرار دهد و به شما کمک کند که استرس خود را بتوانید کنترل کنید.

 

تاخیر در قاعدگی

 

4/ چای زنجبیل بخورید:

زنجبیل میتواند به درمان تاخیر در قاعدگی کمک کند. شما میتوانید دو بار در روز از چای زنجبیل استفاده کنید اما در مصرف این دمنوش زیاده روی نکنید چون مصرف بیش از حد زنجبیل میتواند منجر به گرما شود.

 

تاخیر در قاعدگی

 

5/ هورمون تزریق کنید:

این روش باید تحت نظر یک متخصص صورت گیرد. تزریق هورمون ها نتایج فوق العاده ای را به همراه دارند و میتوانند به راه اندازی چرخه ی قاعدگی کمک کنند. قبل از تزریق هورمون مطمئن شوید که یک معاینه پزشکی گسترده بر روی شما انجام گرفته است.

 

6/ فشرده های داغ را امتحان کنید:

فشرده های داغ بخشی از روش های سنتی برای درمان تاخیر در قاعدگی میباشند زیرا موجب افزایش دمای بدن میشوند که این عامل در راه اندازی چرخه قاعدگی موثر میباشد.
سعی کنید هر روز چند دقیقه حمام داغ داشته باشید و یا اینکه یک بطری گرم یا پد گرم را بر روی شکم و کمر قرار دهید تا دوره ی شما شروع شود. فشرده های داغ علاوه بر درمان تاخیر در قاعدگی , موجب کاهش شدت درد نیز میشوند.

 

7/ گوشت قرمز مصرف کنید:

گوشت قرمز میتواند دمای بدن را افزایش دهد و موجب باز شدن چرخه ی قاعدگی شود.

 

تاخیر در قاعدگی

 

8/ وزنتان را کنترل کنید:

اضافه وزن ممکن است باعث ایجاد چرخه قاعدگی نامنظم شود به همین دلیل لازم است به دنبال راه هایی برای کاهش وزن باشید.

تاخیر در قاعدگی
9/ ویتامینD مصرف کنید:

فراموش نکنید که وقتی از چرخه ی قاعدگی نامنظم رنج میبرید ,خود را در معرض نور خورشید قرار دهید. ویتامینD موجب جذب کلسیم میشود. مطالعات علمی نشان میدهد که زنان مبتلا به کمبود ویتامینD در معرض غده پاراتیروئید غیرفعال هستند که این وضعیت ممکن است سطح استروژن موجود در بدن را تحت تأثیر قرار دهد. شما میتوانید از مکمل های ویتامینD استفاده کنید و یا آنکه این ویتامین را از طریق نور مستقیم خورشید به دست آورید.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا