درمان بیماری هاسلامتیمغز و اعصاب

تمرینات مدیتیشن | فواید تمرینات مدیتیشن چیست؟ چرا این تمرینات را انجام دهیم؟

این روزها افراد زیادی به سمت انجام مدیتیشن رو آورده اند. ممکن است برای شما این سوال پیش آید که تمرینات مدیتیشن چه مزایایی دارند؟

تمرینات مدیتیشن

فواید تمرینات مدیتیشن چیست؟

1/ افسردگی و اختلالات اضطراب را کاهش میدهد:

به افرادی که به افسردگی دچار شده اند یا اضطراب زیادی را تجربه میکنند , توصیه میشود مدیتیشن را فراموش نکنند زیرا با توجه به بررسی های انجام گرفته تمرینات مدیتیشن به طور قابل توجهی افسردگی و تفکرات احمقانه را کاهش میدهد و میتواند افکار منفی را از شما دور کند.

 

2/ فوبیا و هراس را کاهش میدهد:

با توجه به نتایجی که از مطالعات تصادفی به دست آمده است میتوان فهمید که تمرینات مدیتیشن برای افرادی که مبتلا به فوبیا یا هراس هستند موثر است و میتواند ترس آنها را کاهش دهد.

 

 

3/ ماده خاکستری مغز را افزایش میدهد:

دانشمندان عده ای از افراد را پس از تمرینات مدیتیشن مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که غلظت ماده خاکستری در مغز این افراد افزایش یافته است.

تمرینات مدیتیشن

4/ هوشیاری را بهبود میبخشد:

تحقیقات انجام شده در دانشگاه کنتاکی نشان میدهد که افرادی که مدیتیشن را انجام میدهند هوشیاری بیشتری دارند و توجه بیشتری به محرک ها بدون توجه به میزان شدت آن , از خود نشان میدهند.

 

 

5/ امواج مغزی گاما را افزایش میدهد:

ریچارد دیویدسون , دانشمند عصب شناسی از دانشگاه ویسکانسین با توجه به بررسی های انجام شده به این نتیجه رسید که افرادی که  مدیتیشن را به طور منظم انجام میدهند , موجب افزایش امواج مغزی گاما میشوند.

 

تمرینات مدیتیشن
6/ تمایل به مصرف موادمخدر را کاهش میدهد:

با توجه به بررسی هایی که در زندان ها انجام گرفته است افرادی که تمرینات مدیتیشن را انجام میدادند تمایل کمتری به مصرف موادمخدر داشتند , همچنین میزان مصرف الکل در این افراد به طور قابل توجهی کاهش یافت.

 

 

7/ به تمرکز بهتر کمک میکند:

افرادی که تمرینات مدیتیشن انجام میدهند کمتر به حواس پرتی دچار میشوند و تمرکز بهتری بر روی مسائل دارند و به طور قابل توجهی میتوانند در پردازش تصاویر متحرک سریع تر و موفق تر باشند.

 

تمرینات مدیتیشن

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا