درمان بیماری ها

آشالزی چیست؛ تفاوت آشالزی با سرطان مری

آشالزی یکی از نادرترین بیماری هایی است که برای انسان رخ می دهد. این بیماری مستقیما با مری در رابطه است و در زمان ابتلا به آن خوردن غذا به شدت سخت خواهد شد چرا که عضلات مری به شدت سست شده و انتقال مواد غذایی از گلو به معده مختل می شود.

آشالزی با سرعت کم به بدن نفوذ می کند و نشانه های آن نیز گام به گام و کم کم نمایان می شود . اکثر افراد مبتلا به این اختلال دچار اختلال در توانایی فروبستگی (دیسفاژی) به عنوان نشانه اصلی و اولیه هستند.  همچنین درد قفسه سینه خفیف وجود دارد که می آید و می رود.  برخی از افراد مبتلا درد بسیار شدید را تجربه می کنند

علاوه بر این ، محتویات همچنین می تواند در طول تنفس به ریه ها (آسپیراسیون ترشح کننده ترشح شده) رانده شود.  علائم دیگر این اختلال ممکن است شامل سرفه در طول شب و کاهش قابل توجه وزن ، به علت دشوار بودن در بلع ، در مواردی که بدون درمان باقی بمانند.  چشم های خشک (keratoconjunctivitis sicca)  و دهان خشک (xerostomia) در بیماران مبتلا به آشالازی غیر معمول نیست .

آسپیراسیون مقادیر بزاق و مواد غذایی توسط افراد مبتلا به آشالازی ممکن است باعث ایجاد پنومونی ، سایر عفونت های ریوی یا حتی مرگ شود . میزان بروز سرطان مری در بیماران مبتلا به آشالازی قابل توجه است.

بیماری آشالزی چه علائمی با خود به همراه دارد؟

رشته آئورباخ که یکی از عصب های اصلی قفسه سینه است، اگر دچار اختلال شود می تواند موجب به وجود آمدن بیماری شود.  اعتقاد بر این است که ممکن است یک شکل نادر و ارثی از آشالازی وجود داشته باشد اما در این زمان هنوز به خوبی درک نشده است.

بیماری آشالزی در سن بین ۲۵ الی ۸۰ سال رخ می دهد.  Achalasia بر روی مردان و زنان به میزان برابر ، به جز در مواردی که به نظر می رسد منعکس کننده یک شکل ارثی است . در این موارد ، به نظر می رسد که مردان به دو برابر بیشتر از زنان مبتلا به این اختلال مبتلا می شوند.

آشالزی

تفاوت های بیماری آشالزی و سرطان مری چیست؟

سرطان مری و آشالزی بسیار به یکدیگر شبیه هستند،  سرطان مری ممکن است تقریبا در هر نقطه از لوله شروع شود . سرطان های کوچک ممکن است بدون علامت باشند و یا بدون علائم باشند . همانطور که تومور رشد می کند ، اولین نشانه ممکن است در بلع و / یا درد در هنگام بلع و / یا احساس شود غذا در پشت سینه گیر می کند . مشکل در بلع ممکن است با سوء هاضمه ، سوزش سر دل و خفگی همراه باشد. کاهش وزن غیر معمول نیست.

تشخیص بیماری آشالازی

معاینه اشعه ایکس (رادیولوژی) اغلب در تشخیص آشالازی مفید است.  معاینه رادیولوژیک ، بویژه با استفاده از باریم ، ممکن است نشان دهنده بزرگ شدن (انقباض) مری و حفظ مواد غذایی و ترشحات در داخل مری است . دستگاه هایی که فشار مایع (فشارسنج) را در مری اندازه گیری می کنند برای تأیید تشخیص آشالازی استفاده می شود.

درمان بیماری آشالازی

درمان آشالازی به منظور از بین بردن انسداد ناشی از شکست عضله اسفنکتر مرطوب به منظور استراحت است . این ممکن است با تجویز داروها ، گسترش بخش (dilation دستی) عضله اسفنکتر و یا از طریق جراحی انجام شود.

Isosorbide داروی (یک نیترات طولانی مدت) یا nifedipine (یک مسدود کننده کانال کلسیم) ممکن است برای افرادی که دارای آهالزی هستند، کمکی کند.

تقریبا ۷۰  درصد از موارد آشالازی ممکن است به واسطه افزایش عضله اسفنکتر مری با استفاده از روش شناخته شده به عنوان پنوماتیک بطور موثر درمان شود.  در بسیاری از افراد ممکن است برای پیشرفت علائم ضروری باشد. درمان جراحی آشالازیا ممکن است در حدود ۸۵-۹۰ درصد موارد موثر باشد . در طی این روش ، فیبرهای ماهیچه ای در اسفنکتر مری پایین تر برداشته می شوند . میتومی لاپاروسکوپی هیلر یا میتومی آندوسکوپی روده ، حدود ۱۵ درصد از افراد مبتلا به آشالازیا تجربه می کنند .

منبع: medicinenet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا