درمان بیماری هاسلامتی

بیماری برونشیت |درمان های خانگی برای بهبود بیماری برونشیت چیست؟

بیماری برونشیت جزء بیماری های ناراحت کننده میباشد که باعث میشود شخص هفته ها و یا حتی بیشتر , به طور مداوم سرفه کند و اختلالاتی را در تنفس به وجود می آورد و حتی ممکن است به خس خس سینه و یا درد قفسه سینه منجر شود. برونشیت به عنوان سرماخوردگی نیز شناخته میشود زیرا معمولا پس از نشانه های سرماخوردگی رخ میدهد.

 

بیماری برونشیت .

 

بسیاری از پزشکان بیماری برونشیت را با آنتی بیوتیک درمان میکنند اما گاهی اوقات آنتی بیوتیک ها در درمان بیماری برونشیت موثر نیستند به همین دلیل قصد داریم در این مجله شما را با درمان های طبیعی آشنا سازیم که میتوانند به کاهش سرفه در بیماران مبتلا به برونشیت کمک کنند.

علائم بیماری برونشیت چیست؟

یکی از مهم ترین علائم برونشیت , سرفه های مداوم میباشد. در 50درصد از بیماران , سرفه کمتر از 3هفته طول میکشد اما25درصد از بیماران حتی ممکن است بیشتر از یک ماه سرفه ی آنها به طول انجامد.

دیگر علائم برونشیت عبارتند از:

▪️گلودرد
▪️خستگی
▪️گرفتگی یا آبریزش بینی
▪️تب
▪️بدن درد
▪️استفراغ
▪️اسهال

توجه: هنگامی که سرفه میکنید ممکن است ترشحاتی زرد و یا سبز رنگ از دهان شما خارج شوند که نشانه این است که شما عفونت باکتریایی نیز دارید.

 

سایر علائم برونشیت عبارتند از:

▪️خس خس سینه
▪️احساس درد در قفسه سینه
▪️تب پایین
▪️تنگی نفس

 

عواملی که باعث برونشیت میشوند عبارتند از:

▪️سیگار کشیدن
▪️تماس با گرد و غبار
▪️بخارات شیمیایی
▪️داشتن مشاغل خاص مانند: کار در معدن , دامداری و یا…
▪️و…

 

درمان های خانگی برای بهبود بیماری برونشیت چیست؟

1/ محیط را مرطوب نگه دارید:

مرطوب نگه داشتن بدن و محیط به کاهش مخاط کمک میکند.

 

2/ سیگار را ترک کنید:

یکی از مهم ترین عللی که باعث به وجود آمدن بیماری برونشیت میشود , استفاده از سیگار میباشد. در صورتی که سیگار میکشید آن را ترک کنید و خود را در معرض گرد و غبار , دود دوگانه و آلودگی هوا قرار ندهید.

 

3/ ویتامینCمصرف کنید:

ویتامینC سبب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود و مشکلات تنفسی را در شما کاهش میدهد.
پرتقال , کلم , کیوی , توت فرنگی , گریپ فروت , فلفل قرمز , فلفل سبز و بروکلی منابع ویتامینCمیباشند.

 

بیماری برونشیت .

 

4/ استراگال را فراموش نکنید:

ریشه ی Astragalus به تقویت ریه های ضعیف و افزایش توانایی بدن برای مبارزه با عفونت ها کمک میکند. بررسی ها نشان میدهد استراگال میتواند با بیماری برونشیت مبارزه کند.

 

5/ جینسنگ مصرف کنید:

جینسنگ مکمل گیاهی میباشد که میتواند به بهبود عملکرد ریه ها کمک کند به همین دلیل است که پزشکان به افرادی که بیماری آسم دارند , مصرف جینسنگ را توصیه میکنند. علاوه بر این جینسنگ التهاب را کاهش میدهد و عملکرد ایمنی بدن را افزایش میدهد.

 

بیماری برونشیت .

6/ حمام با روغن اوکالیپتوس موثر میباشد :

روغن اوکالیپتوس برای افراد مبتلا به برونشیت بسیار مفید میباشد و میتواند تنگی نفس را کاهش دهد. شما میتوانید به مدت5تا10دقیقه حمام بخار با روغن اوکالیپتوس داشته باشید, به این صورت که ابتدا یک کاسه آب جوش و 10قطره روغن اوکالیپتوس را مخلوط کنید و سرتان را بر روی بخاری که از آن خارج میشود قرار دهید , دقت داشته باشید برای اینکه به صورت موثرتری از این روش استفاده کنید باید سرتان را با حوله ای بپوشانید تا بخار خارج نشود.

 

منبع:
draxe.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا