تغذیهسلامتی

شکلات تیره | خوردن شکلات تیره چه فوایدی برای بدن دارد؟

دوستداران شکلات تیره خوشحال خواهند شد هنگامی که بشنوند , شکلات یک منبع مواد مغذی ضروری برای بدن میباشد. متخصصان سلامت توصیه میکنند از شکلات هایی که 70تا80درصد کاکائو دارند نوش جان نمایید تا سلامتی شما تضمین شود.

 

شکلات تیره .

 

یک نوار از شکلات تیره (100گرم شکلات) حاوی مواد مغذی زیر میباشد:

مس : 89درصد
فیبرغذایی : 11درصد
آهن : 67درصد
منیزیم : 58درصد
منگز : 98درصد
فسفر : 33درصد
پتاسیم : 22درصد
سلنیوم : 11درصد
روی : 22درصد

 

خوردن شکلات چه فوایدی برای بدن دارد؟

1/ سلامت روانی را افزایش میدهد:

شاید باور این جمله برایتان سخت باشد که مصرف شکلات  سلامت روان شما را افزایش میدهد. شکلات تیره سرشار از مواد مغذی میباشد و باعث کاهش یافتن تنش میشود.
فقط کافی است هنگام ناامیدی یک قطعه شکلات تیره نوش جان کنید تا علاوه بر کاهش ناامیدی , استرس و اضطراب در شما کاهش یابد.
جالب است بدانید با توجه به بررسی های انجام شده , افرادی که اغلب شکلات تلخ میخورند از توانایی شناختی بیشتری برخوردار هستند.

 

شکلات تیره .

2/ سلامت چشم را تضمین میکند:

شکلات تلخ یک خوردنی فوق العاده میباشد که میتواند به بهبود وضعیت کلی چشم شما کمک کند و به همین دلیل به بیمارانی که دچار ضعف بینایی شده اند مصرف شکلات توصیه میشود. اما دقت داشته باشید در صورتی که عفونت چشم دارید قبل از مصرف شکلات تیره با پزشک مشورت نمایید.

 

3/ به گردش خون کمک میکند:

شکلات سرشار از موادمعدنی و ویتامین های مختلف میباشد که روند گردش خون را بهبود میبخشد. متخصصان تغذیه معتقدند افرادی که به صورت منظم از شکلات استفاده میکنند رگ های خونی در بدنشان تقویت میشود و فشارخون در بدنشان خنثی میشود.

 

4/ به شما انرژی میدهد:

شما میتوانید میزان انرژی خود را با نوش جان کردن یک قطعه شکلات  با محتوای کاکائو , افزایش دهید. در صورتی که قرار است جلسه ای برای سخنرانی داشته باشید و احساس خستگی میکنید , کافی است قبل از شروع جلسه شکلات تیره نوش جان کنید.

 

5/ به سلامت دهان و دندان کمک میکند:

شاید این جمله را قبول نداشته باشید و تا به حال گمان میکرده اید که شکلات تیره دشمن دهان و دندان است , اما این تصور غلط میباشد و با توجه به بررسی هایی که اخیرا انجام گرفته است شکلات تیره دوست دهان و دهان میباشد. (شکلات های دیگر که حاوی تروبرومین نیستند برای دندان مضر میباشند).

 

شکلات تیره .

6/ سرشار از آنتی اکسیدان میباشد:

شکلات سرشار از آنتی اکسیدان میباشد و میتواند سلامتی را به شما هدیه دهد. آنتی اکسیدان ها در سم زدایی بدن و از بین بردن رادیکال های آزاد به شما کمک میکنند.

 

7/ برای سلامت قلب و عروق موثر است:

متخصصان تغذیه توصیه میکنند که مصرف مقدار کمی شکلات تیره , بر سلامت قلب و عروق تأثیر مثبت میگذارد و میتواند از لخته شدن خون جلوگیری کند.

و اما نکته ی آخر در مصرف همه ی موادغذایی و به خصوص شکلات تیره , اعتدال را رعایت کنید.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا