درمان بیماری هاروانشناسی

روش های کاهش اضطراب چیست چگونه اضطراب را کاهش دهیم؟

کاهش اضطراب _ در هر کشوری یکی از شایع ترین بیماری ها در بخش بیماری های روانی , اضطراب میباشد و میتواند هر گروه سنی را تحت تاثیر قرار دهد. فراموش نکنید که اضطراب قابل درمان است , اگر سطح استرس زیادی را تجربه میکنید باید در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید. با این حال داروهای طبیعی وجود دارند که میتوانند در کاهش اضطراب به شما کمک کنند.

کاهش اضطراب .

روش های کاهش اضطراب چیست؟

1/ امگا3 مصرف کنید:

مصرف امگا3 میتواند اضطراب را از شما دور کند زیرا سرشار از اسیدهای چرب میباشد که آنها میتوانند به کاهش اضطراب کمک کنند. برخی از موادغذایی مانند ماهی تن و ماهی آزاد میتوانند امگا3 در اختیار بدن شما قرار دهند.

کاهش اضطراب
2/ روغن اسطوخودوس را فراموش نکنید:

روغن اسطوخودوس یک درمان قدیمی برای کاهش اضطراب میباشد. شما میتوانید چندقطره روغن اسطوخودوس را به آب داغ بیفزایید و بخار خارج شده از آن را استشمام کنید. همچنین شما میتوانید چند قطره روغن اسطوخودوس را به طور مستقیم بر روی بدن خود بمالید.

3/ لیزین را فراموش نکنید:

غذاهایی مانند گوشت , ماهی و لوبیا منبع خوبی از لیزین هستند. لیزین به این دلیل میتواند به کاهش اضطراب کمک کند که سرشار از اسیدهای آمینه است و اسیدهای آمینه انتقال دهنده های عصبی مغز را تقویت میکنند و موجب کاهش اضطراب میشوند.

 

4/ بدنتان را در در معرض نور خورشید قرار دهید:

اجازه دهید نور خورشید با بدنتان تماس پیدا کند. نور خورشید حاوی ویتامینD میباشد که میتواند به کاهش اضطراب کمک کند. به خاطر داشته باشید که روزانه فقط 20دقیقه وقت را اختصاص به این کار دهید و اگر حساسیت پوستی دارید لازم نیست از این روش استفاده کنید.

 

کاهش اضطراب

 

5/ ورزش کنید:

هنگامی که ذهن خود را مشغول به فعالیتی کنید , افکار مزاحم به طور خودکار از ذهن شما ناپدید میشوند. اگر در تمام طول روز در یک جا بمانید , سلامتی بدن شما به خطر می افتد , با این حال فقط کافی است روزانه نیم ساعت را به ورزش اختصاص دهید تا تاثیر آن را بر کاهش اضطراب ببینید.

6/ غذاهای مناسبی را انتخاب کنید:

اگر از رژیم غذایی درستی پیروی نکنید برای سلامت جسمی و روانی شما مشکلاتی به وجود خواهد آمد. مصرف غذاهای حاوی منیزیم , ویتامینB12 و روی میتوانند به شما در کاهش اضطراب و استرس کمک کنند همچنین توصیه میشود مصرف زغال اخته , آووکادو , شیر و جو را فراموش نکنید.

 

کاهش اضطراب

7/ ذهنتان را درگیر کنید:

روش های زیادی وجود دارند که میتوانند به کاهش اضطراب کمک کنند. این روش ها عبارتند از: عکاسی , گوش دادن به موسیقی و نوشتن .

8/ آب بدنتان را حفظ کنید:

بعضی افراد گمان میکنند که آب فقط باید هنگام تشنگی نوشیده شود اما چنین نیست. واقعیت علمی این است که کمبود آب میتواند باعث بروز مشکلات زیادی شود به عنوان مثال 85 درصد از بافت مغز را آب تشکیل میدهد , از دست دادن آب بدن موجب اضطراب و افسردگی میشود.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا