درمان بیماری هاسلامتی

بیماری آرتریت روماتوئید | چگونه درد بیماری آرتریت روماتوئید را کاهش دهیم؟

بیماری آرتریت روماتوئید 1 درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار میدهد. استرس , رژیم غذایی نامنظم و قرار گرفتن در معرض آلاینده ها در به وجود آمدن آرتریت روماتوئید نقش دارند.

 

بیماری آرتریت روماتوئید.

بیماری آرتریت روماتوئید در مفاصل کوچک مانند: انگشتان , مچ دست و پاها تورم و درد ایجاد میکند و موجب تغییر شکل و یا سفت شدن این مفاصل میشود.

بیماری آرتریت روماتوئید نه تنها بر مفاصل تأثیر میگذارد بلکه میتواند به سیستم های قلبی عروقی و تنفسی بدن نیز حمله کند.

گاهی اوقات داروهایی که پزشکان برای تسکین بیماری آرتریت روماتوئید تجویز میکنند , توانایی کنترل درد را ندارند به همین دلیل توصیه میشود از درمان های جایگزین مانند: طب گیاهی , طب سوزنی و یا فشار آبی استفاده شود.

 

 

چگونه درد بیماری آرتریت روماتوئید را کاهش دهیم؟

1/ استراحت داشته باشید:

یکی از مهم ترین مواردی که بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید باید رعایت کنند استراحت نمودن میباشد.
اعمال فیزیکی میتوانند باعث آسیب رساندن به مفاصل شوند و درد و سفتی مفاصل را افزایش دهند. توصیه میشود در فواصلی که کارهای فیزیکی انجام میدهید چند دقیقه استراحت داشته باشید.

 

2/ یوگا و مدیتیشن را فراموش نکنید:

یوگا تمرینی فوق العاده برای جسم و روان میباشد و علاوه بر اینکه باعث میشود آرامش عمیقی درون شما به وجود آید , در رفع سموم از بدن موثر میباشد. در صورتی که به صورت منظم تمرین های یوگا و مدیتیشن را انجام دهید انعطاف پذیری مفاصل آسیب دیده افزایش پیدا میکند.

 

بیماری آرتریت روماتوئید.

3/ رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنید:

بعضی از کتاب ها و برنامه ها وجود دارند که از رژیم خاصی حمایت میکنند و میتوانند شما با رژیم غذایی مخصوص بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید آشنا سازند.
همچنین توصیه ی ما این میباشد که به جای استفاده از غذاهای کنسروشده و فرآوری شده , غذاهای طبیعی و تازه نوش جان کنید. دقت داشته باشید مصرف گوشت قرمز به بیماران آرتریت روماتوئید توصیه نمیشود به جای آن , از ماهی و یا سبزیجات استفاده کنید تا آنتی اکسیدان زیادی به بدن شما برسد.

 

4/ از اسانس اسطوخودوس بهره ببرید:

هنگامی که شما استرس و یا اضطراب داشته باشید بیماری شما وخیم تر خواهد شد. برای کاهش استرس شما میتوانید از اسانس اسطوخودوس استفاده نمایید. برای استفاده از این روش کافیست به صورت منظم اسانس اسطوخودوس را استنشاق کنید و یا با روغن های حامل مخلوط کنید و بر روی قسمتی که دچار درد شده قرار دهید.

 

بیماری آرتریت روماتوئید.

5/ زردچوبه به شما کمک میکند:

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی میباشد و باعث کاهش یافتن درد میشود. شما میتوانید زردچوبه را با آب ترکیب کنید و خمیری که به دست آمده را روی منطقه ی آسیب دیده اعمال کنید.

 

6/ دانه های خردل را از یاد نبرید:

دانه های خردل حاوی سلنیوم و منیزیم میباشند که باعث میشود خردل خواص ضدالتهابی داشته باشد. شما میتوانید از دانه های خردل به شکل خوراکی استفاده نمایید و همچنین شما میتوانید دانه های خردل را به شکل خمیر درآورید و بر روی مفصل آسیب دیده بمالید.

 

7/ حمام گرم با نمک اپسوم بگیرید:

حمام گرم به افرادی که مبتلا به بیماری آرتریت روماتوئید هستند توصیه میشود و در صورتی که میخواهید نتیجه ی بهتری بگیرید نمک اپسوم به وان حمام بیفزایید. نمک اپسوم از طریق پوست جذب میشود و سفتی و درد مفاصل را از بین میبرد.

 

8/ قسمت آسیب دیده را ماساژ دهید:

ماساژ دادن مفاصل آسیب دیده , سبب افزایش گردش خون میشود و تورم را کاهش میدهد و در کاهش استرس موثر میباشد.

 

9/ مکمل های روغن ماهی استفاده کنید:

مکمل های روغن ماهی سرشار از امگا3 میباشند و برای افرادی که بیماری آرتریت روماتوئید دارند توصیه میشود.

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا