درمان بیماری هاسلامتیطب سنتی

چرا کره بادام زمینی را به برنامه ی غذایی خود بیفزاییم؟ خواص کره بادام زمینی

کره بادام زمینی که این روزها محبوبیت زیادی را در برنامه ی غذایی افراد به دست آورده است دارای خواص بی شماری میباشد. برخی افراد با این خواص آشنایی ندارند که ما در این مجله به معرفی این خواص خواهیم پرداخت.

 

کره بادام زمینی

چرا کره بادام زمینی را به برنامه ی غذایی خود بیفزاییم؟

1/ اشتها را کاهش میدهد:

گاهی اوقات ما گرسنه نیستیم اما به علت اینکه مغز برنامه ریزی شده نیست دچار گرسنگی میشویم. مصرف غذاهای مغذی مانند کره بادام زمینی میتواند به کاهش اشتها کمک کند و دلیلش این است که دارای چربی و پروتئین سالم است که این دو عامل میتوانند قندخون را ثابت نگه دارند و از گرسنگی مکرر جلوگیری کنند.

2/ سطح انرژی را افزایش میدهد:

شما برای افزایش سطح انرژی خود میتوانید دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی بخورید. چربی های موجود در آن به همراه فیبر و پروتئین میتواند مدت ها انرژی شما را تامین کند , به این منظور پیشنهاد میشود صبح ها بعد از بیدار شدن کره بادام زمینی را مصرف کنید.

3/ خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش میدهد:

کره بادام زمینی حاوی مقادیر قابل توجهی از چربی های سالم میباشد که میتواند به کاهش سطح LDL و کاهش پلاک های آترواسکلروز کمک کند و این به نوبه خود خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش میدهد.

کره بادام زمینی
4/ خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش میدهد:

به نظر میرسد که مصرف بادام زمینی و یا کره بادام زمینی , ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش میدهند به خصوص در زنان. اگرچه علت این امر به طور کامل شناخته شده نیست اما میتوان آن را با محتوای سرشار از فیبر همراه با چربی های غیراشباع ضدالتهابی مرتبط کرد.

5/ عملکرد شناختی را افزایش میدهد:

با افزایش سن , عملکرد شناختی کاهش پیدا میکند و ما در انجام فعالیت های روزمره خود دچار مشکل میشویم و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر افزایش پیدا میکند. شما میتواند برای جلوگیری از این مشکل , کره بادام زمینی را به برنامه غذایی خود بیفزایید.

6/ به کاهش آلرژی کمک میکند:

کره بادام زمینی سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و باعث میشود آلرژی در شما کاهش پیدا کند.

7/ از ایجاد سنگ های صفراوی جلوگیری میکند:

سالها اعتقاد بر این بود که سنگ های صفراوی به دلیل مصرف زیاد چربی ها ایجاد میشوند اما اکنون ثابت شده است که سنگ های صفراوی در افرادی که رژیم غذایی کم چربی را دنبال میکنند بسیار رایج است و همانطور که گفتیم کره بادام زمینی دارای چربی های سالمی میباشد که میتواند در رفع سنگ های صفراوی به شما کمک کند.

8/ سلامت پوست را تامین میکند:

کره بادام زمینی غنی از ویتامینE میباشد که میتواند سلامت پوست را تضمین کند. ویتامینE به پوست کمک میکند تا رطوبت خود را حفظ کند و مانع از خشکی و ترک خوردن پوست میشود. همچنین ویتامینE یک ضدعفونی کننده قوی است که میتواند به کاهش تأثیرات نور خورشید بر پوست کمک کند.

کره بادام زمینی
9/ از میگرن جلوگیری میکند:

کره بادام زمینی سرشار از منیریم است که میتواند درد و شدت میگرن را کاهش دهد. بهتر است که کره روغن زمینی را به طور مرتب مصرف کنید تا از ابتلا به میگرن جلوگیری کنید.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا