درمان بیماری هاروانشناسی

بهبود خلق و خو | برای بهبود خلق و خو چه مواد غذایی بخوریم؟

متاسفانه در جامعه ای که امروزه زندگی میکنیم با پیشرفت تکنولوژی شاهد به وجود آمدن تغییراتی در خلق و خو افراد هستیم که این مسئله موجب آسیب رساندن به سلامت افراد میشود. رژیم غذایی نقش مهمی در بهبود خلق و خو افراد دارد. آیا تا به حال فکر کرده اید برای بهبود خلق و خو چه مواد غذایی بخوریم؟

 

بهبود خلق و خو

 

برای بهبود خلق و خو چه مواد غذایی بخوریم؟

1/ آجیل خام:

آجیل خام , موجب افزایش سطح سروتونین میشود. آجیل با توجه به اینکه غنی از موادمعدنی است میتواند احساس اضطراب و افسردگی را در شما کاهش دهد اگر روز خود را با آجیل شروع کنید میتوانید انرژی زیادی را در طول روز داشته باشید.

 

2/ اسفناج:

مغز شما نیاز به تولید دوپامین دارد. اسفناج حاوی ویتامینBمیباشد که سرشار از فولات است و میتواند در تولید دوپامین موثرباشد. هنگامی که دوپامین در بدن انتشار پیدا کند شما میتوانید احساس خوبی داشته باشید.

 

 

3/ ماست یونانی:

ماست یونانی حاوی باکتری های خوب است که در سلامتی روده های شما موثر است. شما میتوانید ماست یونانی را به همراه دانه های چیا به عنوان صبحانه مصرف کنید.

 

بهبود خلق و خو

4/ ماهی قزل آلا:

محققان دریافته اند که ماهی هایی که دارای امگا3هستند میتوانند در تقویت روح و روان موثر باشند. همچنین اسیدهای چرب امگا3 به کاهش اضطراب و افسردگی کمک میکنند شما برای این منظور میتوانید ماهی قزل آلا و یا سالمون را به رژیم غذایی خود بیفزایید.

 

5/ تخم مرغ:

مردم معمولا تخم مرغ را برای صبحانه در سراسر جهان میخورند. تخم مرغ غنی از پروتئین و کربوهیدرات میباشد که میتواند به اکتیو بودن شما در طول روز کمک کند.

 

بهبود خلق و خو

 

6/ توت ها:

این میوه ی کوچک غنی از آنتی اکسیدان ها میباشند که میتوانند در سلامت شما موثر باشند. توت ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکنند و در بهبود عملکرد شناختی موثر هستند. تحقیقات نشان داده است خوردن انواع توت در صبح باعث کاهش تنش در فرد میشود که به دلیل وجود آنتوسیانیدین ها است که باعث کاهش تعداد هورمون های استرس در بدن میشود.

 

7/ مرغ:

مرغ و انواع گوشت میتواند به افزایش مقدار سروتونین در بدن کمک کند. سروتونین (Serotonin)مسئول احیای سیستم عصبی میباشد که میتواند به شدت در تغییر خلق و خوی شما موثر باشد.

 

 

8/ گوجه فرنگی گیلاسی:

این گوجه فرنگی ها حاوی آنتی اکسیدان هستند که به کاهش التهاب کمک میکنند. التهاب میتواند خلق و خو را تغییر دهد. شما میتوانید با افزودن این گوجه فرنگی ها به سالاد یا دیگر مواد غذایی از فواید آن بهره ببرید.

 

بهبود خلق و خو

9/ شکلات تیره:

شکلات های تیره دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که میتوانند اندروفین را در بدن تحریک کنند و به محض اینکه این فرایند کامل شود احساس خوبی خواهید داشت. توصیه میشود هنگامی که نوساناتی در خلق و خوی شما به وجود می آید سه قطعه شکلات بخورید.

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا