درمان بیماری هاسلامتیگیاهان دارویی

مزایای باور نکردنی اسانس نارنگی برای حفظ سلامت بدن

اسانس نارنگی در فرهنگ چینی و داروهای گیاهی اهمیت زیادی دارد . قصد داریم در این مجله شما را با خواص دارویی این اسانس آشنا کنیم.

 

اسانس نارنگی

 

مزایای بهداشتی اسانس نارنگی :

جلوگیری از سپسیس :

استافیلوکوک اورئوس گونه ای از باکتری است که مسئول این عفونت هراسی به نام سپسیس می باشد. سپسیس یک وضعیت واقعا بد است این نه تنها به تورم و قرمزی زخم محدودنمی شود ، بلکه با درد حاد نیز همراه است.  می تواند به سرعت به سایر قسمت های بدن گسترش پیدا کند و بر آنها تاثیر بگذارد، حتی اگر زخم وجود نداشته باشد  باعث درد حاد، بی حرکتی و سخت شدن مفصل و همچنین انقباض حاد و گرفتگی عضلات، تورم، قرمزی، تب و تشنج می شود.

اسانس نارنگی حاوی عناصر خاصی است که این باکتری ها را می کشد و از گسترش آن جلوگیری می کند، در نتیجه به درمان سپسیس کمک می کند.

 

خون را پاک می کند :

اسانس نارنگی به دفع و حذف مواد سمی و ناخواسته مانند اسید اوریک، آلاینده ها، نمک اضافی و آب از بدن از طریق عرق و ادرار کمک میکند. همچنین ظرفیت نگهدارنده اکسیژن اریتروسیت ها (گلبول های قرمز) را افزایش می دهد و به طراوت و خالص سازی خون کمک می کند.

 

التهاب را تسکین می دهد :

اسانس نارنگی بدن را آرام می کند. همه انواع التهاب و بیش فعالی را در سیستم های بدن ، یعنی سیستم های تنفسی، گردش خون ، دستگاه گوارش، عصبی و سیستم دفع ادرار، آرام می کند . همچنین افسردگی ، خشم و پاسخ های متضاد را درمان میکند.

 

اسانس نارنگی.

 

افزایش هضم :

اسانس نارنگی با حفظ جریان مناسب از آب گوارش و حفظ تعادل مناسب بین اسید و صفرا، به طوری که اسیدهای بیش از حد خنثی می شود. معده  را در شرایط خوبی نگه می دارد و زخم ها را درمان می کند.

 

رفع خستگی می کند :

اسپاسم ممکن است یک کلمه کوچک باشد، اما ممکن است اثرات گسترده و بسیار خطرناک داشته باشد. اسپاسم ها تنها به گرفتگی عضلانی محدود نمی شود. آنها می توانند در سیستم های تنفسی، گوارشی و عصبی اتفاق بیافتند و می توانند مشکلات تنفسی، آسم ، احتقان، سرفه های شدید، اسهال اسپاستمی ، بیماری وبا، بیماری های عصبی و تشنج را ایجاد کنند. اسانس نارنگی موجب آرامش در سیستم های ارگان های فوق می شود.

 

مزایای دیگر :

اسانس نارنگی باعث بهبود گردش خون ، افزایش هضم ، کمک به حفظ تعادل روغن و رطوبت در پوست می شود .همچنین اسهال، استفراغ ، خارش، خشکی و ترک خوردگی پوست، مشکلات مو و شوره سر را درمان می کند.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : organicfacts.net

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا