طب سنتیگیاهان دارویی

فواید روغن آرگان : استفاده از زیبایی های شگفت انگیز روغن آرگان

فواید روغن آرگان : روغن آرگان یک مرطوب کننده طبیعی و ملایم است که دارای چندین مزیت سلامت عالی است. بومیان جنگل های آرگان در مراکش، روغن آرگان را به عنوان مکمل غذایی، درمان زخم، تسکین بثورات و به عنوان وسیله ای برای تغذیه پوست و مو استفاده کرده اند.

 

فواید روغن آرگان

 

فواید روغن آرگان :

1. مرطوب کننده شب :

یک قطره روغن آرگان را به کف دست خود اضافه کنید و به صورت و گردن خود اعمال کنید. مزایای روغن آرگان شامل اثرات ضد پیری نیز می باشد.

 

 

2. درمان آکنه :

روغن آرگان می تواند روغن های پوست را کاهش دهد و این روش خوبی برای مبارزه با آکنه است .

یک قطره روغن را در کف دست خود بریزید. سپس کمی از آن را به نقاط مشکل دار بکشید.  روغن درخت چای به ویژه برای مبارزه با آکنه مناسب است، همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است و ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی نیز هست.

 

فواید روغن آرگان .

 

3. اصلاح علائم کشش :

اگر به دنبال جلوگیری از علائم کشش هستید ، روغن آرگان را امتحان کنید. روغن آرگان پوست را  با افزایش کشش آن بهبود می بخشد.

 

 

4. مرطوب کننده تمام بدن :

شما می توانید روغن  آرگان را به عنوان یک مرطوب کننده ی کلی برای تمام بدن خود استفاده کنید. مخلوط کردن آن با یک روغن حامل مواد غذایی مانند روغن نارگیل، زیتون یک مرطوب کننده درمانی پر از مزایا است.

 

 

5. لوازم آرایشی لب :

روغن آرگان برای لب های شما عالی است! 1-2 قطره را بر لب خود ماساژ دهید. این امر باعث نرم شدن لب ها میشود.

 

فواید روغن آرگان

 

6. تقویت ناخن :

این روغن فوق العاده باعث تقویت ناخن هایتان میشود. هر بار یک قطره بر روی ناخن خود بمالید. این یک روش جلوگیری از هنجارهای بزرگ است.

 

عوارض جانبی نفت آرگان :

اگر آلرژی دارید، در هنگام مصرف روغن آرگان مراقب باشید. ابتدا روغن را در داخل بازوی خود یک ناحیه کوچک آزمایش کنید تا اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از آن در بدن خود جای دیگری حساسیت ندارید.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : davidwolfe.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا