تغذیهزیباییطب سنتی

خشکی لب | چگونه خشکی لب را با مواد طبیعی از بین ببریم؟

خشکی لب , باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در شما میشود. قبل از اینکه به معرفی داروهای شگفت انگیز بپردازیم , لازم است به شما بگوییم: آب بخش مهمی از رژیم زیبایی ماست و باعث هیدراته نگه داشتن بدن و پوست میشود پس برای اینکه سریع تر خشکی لب هایتان را رفع کنید علاوه بر استفاده از داروهای خانگی , به میزان لازم آب بنوشید.

 

خشکی لب

 

چه عواملی باعث خشکی لب میشود؟

▪️قرار گرفتن در معرض خورشید

▪️سیگار کشیدن

▪️آلرژی

▪️استفاده از بعضی داروها مانند: رتینوئید و داروهای شیمی درمانی

 

 

چگونه خشکی لب را با مواد طبیعی از بین ببریم؟

 

1/ گلبرگ گل رز:

گلبرگ گل رز حاوی خواص تغذیه کننده پوست میباشد و سرشار از ویتامینEمیباشد که در رفع خشکی لب به شما کمک زیادی میکند و شیر هم حاوی اسید لاکتیک است که پوست مرده ی لب را از بین میبرد.

ابتدا5تا6عدد گلبرگ گل رز را در یک چهارم فنجان شیر خیس کنید و به مدت20دقیقه روی لب هایتان قرار دهید. در نهایت با آب سرد لب هایتان را بشوئید و برای اینکه به نتیجه برسید تا یک هفته هر روز از این روش استفاده کنید.

 

خشکی لب

 

 

2/ خیار:

خیار را برش بزنید و این برش ها را بر روی لب هایتان به آرامی بمالید. برای اینکه به نتیجه برسید یک یا دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

 

 

 

 

3/ آلوئه ورا:

آلوئه ورا حاوی ترکیبات طبیعی میباشد که میتواند پوست مرده ی لب را از بین ببرد و در رفع خشکی لب به شما کمک کند. برای استفاده از این روش کافیست , آلوئه ورا تازه تهیه کنید و قبل از رفتن به رختخواب ژل آلوئه ورا را بر لب هایتان بمالید.

 

 

 

4/ کیسه چای سبز:

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان میباشد  و در رفع خشکی لب موثر است.

یک کیسه چای سبز را درون یک فنجان آب گرم قرار دهید و سپس کیسه ی چای سبز را بر روی لب هایتان بمالید. این روش را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه برسید.

 

 

 

 

5/ آب لیمو:

1قاشق چایخوری آبلیمو , 1قاشق غذاخوری عسل , یک دوم قاشق چایخوری روغن کرچک را با یکدیگر مخلوط کنید و این ترکیب را بر روی لب هایتان قرار دهیدو اجازه دهید 10دقیقه بماند و در نهایت با آب بشوئید. این روش را تا یک هفته تکرار کنید تا به نتیجه برسید.

 

 

 

 

منبع: stylecraze.com/articles

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا