پوست و مو

مواد مغذی مورد نیاز برای داشتن پوست و موی سالم

پوست درخشان و موهای سالم و زیبا یکی از چیزهایی است که همه به آن توجه زیادی می کنند. رژیم غذایی نامناسب باعث از بین رفتن سلامت پوست و مو می شود.  مصرف برخی از ویتامین ها به طور روزانه باعث شادابی چهره و زیبایی موهایتان می شود.

مواد مغذی مورد نیاز برای داشتن پوست و موی سالم عبارتد از:

ویتامین سی :

موجود در: مرکبات، فلفل زرد، پاپایا ، کلم، توت فرنگی

ویتامین C به جلوگیری از آسیب پوست کمک می کند و رنگ پوست را روشن می سازد. این ویتامین برای تولید کلاژن و حفظ رگ های خونی سالم در پوست بسیار مهم است.علاوه بر مصرف مواد غذایی دارای ویتامین C می توانید از محصولات مراقبت از پوست که حاوی ویتامین C  اضافی هستند استفاده کنید.

ویتامین E :

موجود در: اسفناج، آجیل، دانه، روغن آفتابگردان

ویتامین E  آنتی اکسیدان  قدرتمندی است و به عنوان یک محافظ علیه رادیکال های آزاد عمل می کند که به پوست آسیب می رساند. رادیکال های آزاد را که در محیط زیست (مانند آلودگی و اشعه های UV ) با آن مواجه می شوید ، و باعث کاهش سرعت کلاژن می شود را رفع می کند.

ویتامین A :

موجود در: هویج، کدو تنبل، سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی، کتان و قارچ

علاوه بر گرفتن ویتامین A از غذاهای مختلف، آن رامی توان به عنوان یک سلاح قوی ضد پیری به طور موضعی استفاده کرد. این ویتامین سرعت گردش خون سلول ها  را افزایش می دهد، به این ترتیب پوست جوان می ماند.گردش خون به طور منظم، اجازه می دهد تا سلول های مرطوب کننده خسته کننده خاموش شود و سلول های درخشان جدید سالم را به سطح برساند.  فقط به خاطر داشته باشید که ویتامین A موضعی می تواند در پیشگیری و حتی رفع خطوط و چین و چروک موثر باشد، همچنین می تواند باعث لایه برداری پوست شود.

اسیدهای چرب امگا 3 :

موجود در: ماهی قزل آلا، گردو، گوشت گاو تغذیه شده با چمن

اسیدهای چرب امگا 3 حدود سه درصد از ساختار مو و بخشی از غشای سلول سر پوست را تشکیل می دهند .که باعث افزایش گردش خون به پوست می شود. امگا 3 برای داشتن موهای سالم و یک پوست سالم ضروری می باشد.

آهن برای داشتن  پوست و مو سالم :

موجود در: لوبیا، صدف، دانه کنجد، عدس، اسفناج

بدون آهن کافی، دچار ریزش مو شدید می شوید. همچنین موهایتان  شکننده و شکسته میشود. که  بخاطر نرسیدن اکسژن کافی به پوست سر و فولیکول های مو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا