پوست و مو

راهکارهای خانگی برای رفع اسکار و آکنه

آکنه یک تومور کوچک نامنظم بر روی سطح پوست است. آکنه به  علت تغییر غدد عرق و منافذ، شکل درماتیت است. آکنه می تواند ناشی از التهاب منافذ یا دلایل دیگر مانند عدم مراقبت از پوست، رژیم غذایی و شیوه زندگی باشد.

آکنه  همیشه چیزی نگران کننده و ترسناکی است. اگر چه این چیز ترسناک به پایان می رسد، اما پیامدهای آن یک کابوس است. به گفته متخصصین پوست، برای هر 5 نفر مبتلا به آکنه، تا 4 نفر احتمال ابتلا به اسکار آکنه دارند. در این مطلب نکاتی درباره حذف اسکار آکنه را آورده ایم.

علل شایع اسکار آکنه

  • درمان آکنه از راه نادرست
  • صورت خود را بطور نامناسب می‌شویید.
  • قرار گرفتن در معرض خورشید
  • رژیم غیر منطقی
  • مراقبت از پوست در راه نادرست

راهکارهای درمان خانگی

آبلیموی تازه

آب لیمو دارای عوامل سفید کننده پوست است و می تواند به طور موثر کمک کند تا آثار زخم را کاهش دهد. آب لیمو غنی از ویتامین C است که برای پوست بسیار مفید است.

عسل

عسل یک راه طبیعی برای کاهش آکنه و حذف زخم های آکنه است زیرا عسل دارای خواص ضد باکتری است.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یک ماده طبیعی و خوش خیم است که برای درمان سوختگی ها، زخم ها و حذف اسکار آکنه استفاده می شود. آلوئه ورا همچنین پوست را مرطوب می کند، باعث محو شدن زخم های آکنه می شود.

یخ

به جای ساخت کیک های یخ از آب، می‌توانید از مکعب یخ از چای سبز استفاده کنید و از این مکعبهای یخی برای حذف سریع زخم های آکنه استفاده کنید. چای سبز خواص ضد التهابی بسیار خوبی دارد. این چیزی است که شما برای درمان زخم های آکنه نیاز دارید.بنابراین، لطفا این نوک را 2-3 بار در روز اعمال کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا