تغذیهسلامتی

پتاسیم / غذاهای غنی از پتاسیم را بشناسید و مصرف کنید.

پتاسیم یک ماده مغذی حیاتی است که مایعات بدن همراه با هماهنگی آن حفظ می شود. بعضی از انواع کمبود مواد ، منجر به خستگی همراه با بیماری عروق کرونر (فشار خون بالا) می شوند.

مواد غذایی حاوی این ماده مهم بخش مهمی از هر برنامه غذایی متعادل است. پتاسیم به مدیریت درجه های مایع بدن شما کمک می کند، به اجرای فیزیکی همراه با ریشه کنی و از بین بردن چربی کمک می کند . کمبود این مواد  باعث خستگی، بی خوابی، افسردگی، ضعف فیزیکی و همچنین بسیاری از مشکلات عروقی میشود.

 

 پتاسیم

غذاهای غنی از پتاسیم :

میوه های تازه یا خشک:

زردآلو به خصوص انواع خشک شده آن برای سلامتی خوب است . فقط مصرف یک لیوان زردآلو  در روز می تواند میزان زیادی پتاسیم را به بدن برساند.

 

سیب :

اگر تا کنون مواد غذایی را کشف کرده اید از پتاسیم تشکیل شده است ، سیب یک انتخاب عالی است. همچنین کیوی و خربزه از پتاسیم قابل توجهی تشکیل شده اند.

 

 پتاسیم

 

آووکادو :

آووکادو شامل مکمل های ویتامین همراه با چربی های سالم و متعادل است .شما مطمئنا می توانید آن را با هر وعده غذایی خود ادغام و مصرف کنید.

 

ماهی :

ماهی ها می توانند مقدار مورد نیاز  روزانه شما را تامین کنند.  ماهی قزل آلا منبع عالی از پتاسیم است.  اکثر ماهی ها دارای چربی های غیر اشباع و ویتامین های هستند.

 

 پتاسیم

 

شیر :

با وجود این که غذاهای برگ سبز در بین بهترین مواد غذایی حاوی مواد معدنی فلزی اندازه گیری می شوند، ممکن است مواد اولیه فرآورده های لبنی نیز به تامین مواد معدنی کمک کنند. بعضی از شیرها حاوی بیش از  صد میلی گرم مولکول فلزی هستند، هر شیشه ماست حاوی بین 400 و 500 ميلي گرم مولکول فلزی است.

 

سبزیجات برگ سبز :

سبزیجات منبع عالی از پتاسیم هستند. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا مواد فلزی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : inat.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا