طب سنتیقلب و عروقگیاهان دارویی

آشنایی با ادویه ای که خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش می دهد .

یک مطالعه جدید نشان داده است که ادویه ای به نام زردچوبه می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهد. همچنین این ادویه غنی از آنتی اکسیدان ها است، دارای خواص ضد پیری قوی است و مزایای ضد التهابی آن بی نظیر است.

 

حمله قلبی.

 

زردچوبه از مغز محافظت می کند، از التهاب جلوگیری می کند و حتی می تواند به بدن در مبارزه با سرطان کمک کند. زردچوبه همچنین منافع شگفت انگیزی برای قلب دارد. در یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی قلب و عروق نوشته شده است که  عصاره زردچوبه می تواند خطر حمله قلبی را با 56 درصد کاهش دهد.

 

زردچوبه سلامت قلب را به اندازه ورزش بهبود می بخشد :

در سال 2012، یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات تغذیهای بیان کرد که مصرف زردچوبه می تواند سلامت قلب و عروق خود را به اندازه ورزش ایروبیک بهبود بخشد . آیا شما تعجب می کنید که آیا واقعا این امکان وجود دارد؟ این همه بخاطر وجود ماده ای به نام کورکومین در زردچوبه است.

اینم مطالعه به مدت 8 هفته و شامل 32 زن یائسه بود که به سه گروه تقسیم شدند. زنان به گروه کنترل،  گروه تمرین یا یک گروه کورکومین قرار گرفتند. محققان با استفاده از اندازه گیری جریان انسداد شریان شریانی، پوشش داخلی عروق خونی را کنترل کردند. اختلال در این عملکرد یکی از دلایل اصلی توسعه آترواسکلروز است . آترواسکلروز یک بیماری است که در آن پلاک در داخل رگ ها ایجاد می شود و می تواند منجر به حمله قلبی، سکته مغزی و حتی مرگ شود.

 

حمله قلبی.

پس از هشت هفته، محققان دریافتند که انسداد جریان متصل شده به طور قابل توجهی در گروه کورکومین و گروه تمرین به طور قابل توجهی افزایش می یابد. محققان نتیجه گرفتند: که انجام منظم تمرینات ورزشی هوازی و کورکومین به طور قابل توجهی باعث بهبود عملکرد اندوتلیال می شود.

 

زردچوبه برای جلوگیری از حمله قلبی :

در حالی که زردچوبه نباید جایگزین ورزش جسمانی شود، مطالعات نشان می دهد که دارای فوایدی برای سلامت قلب و عروقی است. در اینجا نحوه مصرف زردچوبه برای جلوگیری از حمله وجود دارد:

  •  هر روز به مدت هشت هفته، 150 میلی گرم عصاره زردچوبه (برابر 25 میلی گرم کورکومین) را مصرف کنید. در پودر زردچوبه، محتوای کورکومین معمولا 2٪ است.
  • همچنین می توانید یک قاشق چای خوری زردچوبه را روزانه مصرف کنید یا کپسول عصاره زردچوبه را خریداری و مصرف کنید.
  •  اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی شما ساده ترین راه برای استفاده از مزایای آن است.

 

مترجم یک دکتر

منبع : davidwolfe.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا