تغذیهسلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

بی خوابی | خوراکی هایی که باعث میشود خواب راحتی داشته باشید

بی خوابی به علت های زیادی مخصوصا اختلالات سیستم عصبی مانند استرس , عصبانیت , اضطراب و غیره به وجود می آید. اگر شما دقت کنید که چه ساعتی نمی توانید بخوابید یا چه ساعتی در شب از خواب بیدار میشوید میتواند چیزی درباره ی اعضای بدنتان به شما بگوید:

  • بی خوابی از ساعت 11صبح تا 1صبح: کیسه صفرا
  • بی خوابی از ساعت 1 صبح تا 3 صبح : کبد
  • بی خوابی از ساعت 3 صبح تا 5 صبح : ریه ها
  • بی خوابی از ساعت 5 صبح تا 7 صبح : روده ها

 

بی خوابی .

کدام خوراکی ها به شما کمک میکند  تا با بی خوابی مقابله کنید :

1/ موز:

موز دارای مقدار زیادی کربوهیدرات میباشد که باعث خواب آلودگی شما میشود. شما میتوانید قبل از خواب موز بخورید . همچنین ترکیب موز له شده و دانه های زیره سبز بو داده شده را اگر بعد از شام مصرف کنید باعث میشود در شما احساس خواب آلودگی ایجاد شود.

 

بی خوابی .

2/ دمنوش به لیمو:

دمنوش به لیمو باعث کاهش فشار عصبی و اضطراب در شما میشود و اگر قبل از خواب این دمنوش را بنوشید به شما کمک میکند تا خواب بهتری داشته باشید.

3/ زعفران:

زعفران دارای خواص آرام بخشی است که باعث میشود مشکل بی خوابی شما رفع گردد. کافی است 3یا4 رشته از زعفران را در آب گرم بیندازید و هر شب قبل از خواب این نوشیدنی را بنوشید.

 

4/ دمنوش اسطوخودوس:

شما قبل از خواب میتوانید از دمنوش اسطوخودوس استفاده کنید . همچمین استشمام عطر اسطوخودوس قبل از خواب , باعث میشود خواب عمیق تری داشته باشید.

 

5/ حمام داغ:

دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب دوش بگیرید تا اعصاب و بدن شما آرام شود. اضافه کردن قطره ی روغن بابونه , لیمو , اسطوخودوس یا رزماری به آب وان حمام باعث میشود نتیجه ی بهتری بگیرید.

 

6/ دمنوش سنبل الطیب:

اگر دچار بیخوابی شده اید از دمنوش سنبل الطیب استفاده کنید زیرا خاصیت آرام بخشی قوی دارد و اختلالات خواب شما را رفع میسازد.

 

7/ صورتتان را 30 ثانیه در آب خیلی سرد فرو کنید:

اگر دچار اضطراب شده اید و نمیتوانید بخوابید صورتتان را در آب خیلی سرد فرو کنید تا سیستم عصبی شما دوباره تنظیم شود و با اعصابی آرام به رختخواب بروید.

 

8/ زنیان:

یک قاشق چایخوری تخم زنیان را به 375میلی لیتر آبجوش بیفزایید و 15دقیقه بجوشانید سپس صاف کرده و عسل و شیر به آن بیفزایید و قبل از خواب بنوشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا