سلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

چای قرمز / آشنایی با فواید شگفت انگیز چای رویبوس یا قرمز

چای قرمز برای درمان سردرد ، بی خوابی ، آسم ، اگزما ، ضعف استخوان ،فشار خون بالا ، آلرژی و پیری زودرس مفید است . این چای کاملا فاقد کافئین است و همچنین میزان تانن آن کم است .نوشیدن چای قرمز همچنین می توانید باعث بهبود  گرفتگی معده شود. همچنین ایمنی بدن را افزایش می دهد .

 

چای  رویبوس یا چای قرمز چیست ؟

یک نوشیدنی گیاهی است . تخمیر چای به رنگ قرمز است. مزایای بهداشت چای قرمز فراوان است. با توجه به طعم و مزه و رنگ منحصر به فردش که همراه با مزایای سلامتی است، محبوبیت زیادی در جوامع دارد.

چای قرمز  یا رویبوس قادر به کاهش سرطان ، بیماری های قلبی، پیری زودرس  است.

 

فواید چای قرمز

 

مزایای چای قرمز :

حاوی کافئین نیست :

توصیه می شود بیماران مبتلا به  بی خوابی  درست قبل از خواب یک فنجان چای قرمز میل کنند. .زیرا میتواند به شما در بهبود خواب کمک کند . با حذف کافئین از رژیم غذایی، می توانید سطح استرس ، خلق و خوی و سلامت قلب را نیز افزایش دهید.

کاهش فشار خون :

چای رویبوس برای کاهش استرس ، تنش عصبی و  کاهش فشار خون بالا بسیار مناسب  است . در نتیجه خطر بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و آترواسکلروز را کاهش می دهد .

سلامت استخوان را بهبود می بخشد :

چای قرمز  غنی از کلسیم ، منگنز ، فلوراید  و مواد معدنی است. که  در حفظ سلامت استخوان و دندان مفید است. .  با مصرف این چای شما می توانید شانس خود را برای ایجاد ابتلا به  آرتریت ، پوکی استخوان و درد مزمن استخوان کاهش دهید .

 

دیابت را کنترل می کند :

آسپالاتین یکی از آنتی اکسیدان های نادر موجود در چای رویبوس است و دارای چندین ویژگی منحصر به فرد است.  می تواند  به تعادل قند خون و جذب گلوکز توسط ماهیچه ها کمک کند. و ترشح انسولین از پانکراس را افزایش دهد . این امر منجر به محافظت ایده آل دفاعی  در برابر دیابت نوع II می شود .

 

مراقبت از پوست:

هیدروکسی اسید آلفا و روی در چای قرمز برای پوست بسیار خوب است . همچنین می توانید  پودر چای قرمز را به طور مستقیم بر پوست بمالید تا آکنه ، جوش ،آفتاب سوختگی یا بیماری های مربوط به پوست را از بین ببرد.

 

مطالب پیشنهادی :

چای زردچوبه / طرز تهیه ی چای زردچوبه و لیمو برای پاکسازی کبد

چای سبز / بی نیاز شدن از دندان پزشک با نوشیدن چای سبز

خواص چای بابونه برای درمان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا