درمان بیماری هاطب سنتی

راه های تنظیم کلسترول خون با رژیم غذایی در زمانی کوتاه

تنظیم کلسترول _ بدن شما نیاز به کلسترول دارد تا انواع هورمون ها و ویتامینD را ایجاد کند. کلسترول هنگامی که بیش از حد کم باشد باعث آسیب رساندن به بدن میشود و همچنین هنگامی که بیش از حد افزایش پیدا کند منجر به بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا میشود.

نه تنها غذای ناسالم بلکه سن شما در افزایش سطح کلسترول موثر است. زنان بعد از 45سالگی یا بعد از یائسگی و مردان پس از 50 سالگی در برابر کلسترول بالا آسیب پذیر تر میشوند.

شما میتوانید با تغییرات رژیم غذایی و شیوه ی زندگی در یک دوره ی کوتاه , به تنظیم کلسترول خود کمک کنید.

 

تنظیم کلسترول

 

راه های تنظیم کلسترول چیست؟

1/ مصرف چربی های ترانس را محدود کنید:

شما ممکن است غذاهای بسته بندی شده را با روش های مختلفی مورد استفاده قرار دهید. غذاهای بسته بندی شده حاوی چربی های هیدروژنه و یا چربی های ترانس میباشند و میتوانند کلسترول شما را افزایش دهند و منجر به بیماری های قلبی عروقی شوند.

تنظیم کلسترول

2/ مصرف قند را کاهش دهید:

متخصصان میگویند علاوه بر غذاهای چرب , قند نیز موجب افزایش کلسترول میشود به همین دلیل توصیه میشود مصرف قند و شکر را تا حد ممکن کاهش دهید.

3/ به سمت چربی های اشباع نشده بروید:

چربی های اشباع نشده و غیر مضر به تنظیم کلسترول خون کمک میکنند , بنابراین شما میتوانید منابع غذایی که سرشار از امگا3 هستند را مورد استفاده قرار دهید. این نیز یک راه عالی برای کاهش التهاب شریان ها و لخته شدن خون است که در نهایت علائم مرتبط با بیماری های قلبی را کاهش میدهد. گیاهخواران میتوانند امگا3 را از گزینه هایی مانند آووکادو و آجیل به دست آورند.

 

تنظیم کلسترول

 

4/ فیبر محلول را انتخاب کنید:

یکی از راه های موثر برای تنظیم کلسترول , انتخاب الیاف محلول میباشد. با مصرف فیبر محلول , روده شما از جذب کلسترول و چربی خون جلوگیری میکند. شما میتوانید با مصرف مقدار کافی بلغور جو دو سر , سیب , انواع توت ها و موز الیاف محلول را به دست آورید.

5/ سرکه سیب را امتحان کنید:

یکی دیگر از گزینه های عالی برای تنظیم کلسترول , اضافه کردن 1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب به یک فنجان آب میباشد و این ترکیب باید قبل از وعده های غذای نوشیده شود. شما همچنین میتوانید مقداری سرکه ی سیب بر روی سالاد خود بریزید تا حداکثر مزایا را دریافت کنید.

تنظیم کلسترول

6/ در انتخاب غذاهایتان دقت کنید:

منابع غذایی مانند تخم مرغ , شیر , میگو , گوشت قرمز و محصولات لبنی حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع شده و کلسترول هستند که میتوانند کلسترول شما را افزایش دهند.

7/ ورزش کنید:

ورزش میتواند یک راه حل نهایی برای تنظیم کلسترول باشد. شما میتواتید برای اینکه سریع تر به نتیجه برسید پیاده روی را انتخاب کنید. انواع تمرینات مانند ایروبیک نیز در تنظیم کلسترول و افزایش طول عمر مفید میباشند.

تنظیم کلسترول

8/ سیگار را ترک کنید:

سیگار دروازه ای برای ابتلا به بیماری های مختلف میباشد و میتواند کلسترول را افزایش دهد و منجر به اختلالات قلبی و عروقی شود.

 

9/ از استرس اجتناب کنید:

کارشناسان بهداشتی نشان داده اند که استرس موجب تولید کلسترول میشود. شما باید سرگرمی های جالبی را برای از بین بردن شرایط استرس زا اتخاذ کنید.

10/ وزنتان را مدیریت کنید:

افزایش وزن موجب افزایش کلسترول میشود. شما باید چربی های اشباع نشده را جایگزین چربی های اشباع شده کنید تا علاوه بر کنترل وزن بر تنظیم کلسترول نیز تسلط داشته باشید.

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا