درمان بیماری هاطب سنتی

درمان های خانگی با استفاده از گیاهان برای رفع اسهال

رفع اسهال _ اسهال میتواند یک احساس نامطلوب و در عین حال مفید باشد که باعث میشود بدن از مواد ناخوشایند خلاص شود. اسهال میتواند به علت عفونت ویروسی یا باکتریایی باشد که ممکن است هنگام مصرف آب آلوده و یا غذا وارد بدن شما شده باشد.

همچنین ممکن است به علت آلرژی غذایی , اضطراب و یا استرس اتفاق بیفتد. علائم اسهال شامل مدفوع آبدار و شل است. علائم دیگر که اغلب همراه با اسهال هستند عبارتند از: استفراغ , درد معده , تب , کم آبی بدن و از دست دادن اشتها.

 

رفع اسهال

 

انواع اسهال:

اسهال میتواند بسته به مدت زمان , طولانی و یا مزمن باشد. اگر وضعیت شما بیش از دو تا سه هفته طول بکشد ممکن است مزمن باشد در غیر این صورت وضعیت حاد است.
برخی از داروهای خانگی ساده وجود دارند که میتوانند به رفع اسهال حاد و مزمن کمک کنند که در این مجله به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

 روش های درمانی رفع اسهال :

1/ با استفاده از پوست پرتقال چای تهیه کنید:

پوست پرتقالی که شما باید برای تهیه ی این چای استفاده کنید حتما باید ارگانیک باشد زیرا محصولات غیر آلی ممکن است حاوی آفت کش ها و رنگ باشند. شما پودر پوست پرتقال را در آبجوش بجوشانید و پس از جوشاندن , شعله را خاموش کنید و سپس اجازه دهید تا خنک شود و با مقداری عسل شیرین کنید و بخورید.

2/ چای بابونه را امتحان کنید:

هر چند بابونه بیشتر به عنوان درمان کننده ی استرس و رسیدن به آرامش شناخته شده است اما باید بدانید میتواند به رفع اسهال هم کمک کند. یک قاشق چایخوری گل بابونه خشک را در یک فنجان آب جوش بجوشانید و بخورید سه بار در روز از این روش استفاده کنید. چای بابونه در حال حاضر در کیسه های از پیش تهیه شده نیز به فروش میرسد.

رفع اسهال

3/ عسل بخورید:

یکی از گزینه های عالی برای رفع اسهال , ترکیب عسل با یک فنجان آب میباشد. این روش قرن هاست که برای درمان و رفع اسهال در بسیاری از فرهنگ ها مورد استفاده قرار میگیرد.

 

4/ زنجبیل مصرف کنید:

زنجبیل برای سلامت کلی دستگاه گوارش شما مفید میباشد. شما میتوانید چای زنجبیل را تهیه کنید و آن را با روش های دلخواه مورد استفاده قرار دهید. زنجبیل نیز ممکن است به شکل کپسول مصرف شود.

رفع اسهال

5/ سرکه سیب بخورید:

از آنجایی که عفونت باکتریایی یکی از دلایل برجسته اسهال است , سرکه سیب میتواند به علت خواص ضدباکتری به درمان و رفع اسهال کمک کند. یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید و دو بار در روز بخورید.

6/ موز را فراموش نکنید:

موز دارای مقادیر زیادی پتاسیم و پکتین است که به درمان و رفع اسهال کمک میکند. فیبر موجود در موز کمک میکند تا مایعات اضافی در روده شما جذب شوند فقط کافی است موز را به صورت خام مورد استفاده قرار دهید.

دقت داشته باشید که گوجه فرنگی , آناناس و نارنگی میتوانتد وضعیت شما را تشدید کنند به همین دلیل از خوردن این موارد در زمان اسهال اجتناب کنید.

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا