درمان بیماری هاطب سنتیگیاهان دارویی

درمان پنومونی با استفاده از روش های خانگی آسان و مفید

پنومونی یک بیماری عفونی است  بنابراین توصیه می شود حتما به پزشک مراجعه کنید  و درمان آنتی بیوتیکی را  شروع کنید. با این حال، داروهای خانگی می توانند در درمان پنومونی مفید باشند. پنومونی یک بیماری عفونی تنفسی است بنابراین علائم اصلی آن سرفه، تب، لرز و مشکلات تنفسی است. در اینجا چند راه حل خانگی وجود دارد که می تواند این علائم را کاهش دهد و در نتیجه به بهبود کیفیت زندگی کمک می کند.

 

درمان پنومونی

 

درمان پنومونی با استفاده از روش های خانگی :

سیر: 

سیر یک گیاه بسیار شناخته شده برای درمان پنومونی است. خوردن سیر خرد شده یا مصرف 1-2 قاشق آب سیر خام به کاهش دمای بدن کمک می کند بنابراین ریه را روشن می کند و عمل ضد باکتری و ضد قارچی را انجام می دهد.

 

درمان پنومونی

 

زردچوبه: 

مصرف زردچوبه با عسل یا با شیر گرم در درمان پنومونی  موثر است. زردچوبه همچنین عمل ضد التهابی را انجام می دهد و در نتیجه باعث کاهش درد قفسه سینه و تولید خلط می شود. پنومونی ناشی از عفونت باکتریایی می تواند به دلیل خواص ضد عفونی کننده قوی آن به خوبی با مصرف زردچوبه درمان شود.

 

 

استنشاق استحکام :

استنشاق استحکام مفاصل بینی و قفسه سینه را تسکین می دهد و از مشکلات تنفسی و درد قفسه سینه جلوگیری می کند بنابراین در درمان پنومونی موثر است.

 

درمان پنومونی

آب میوه های مرکبات : 

مرکبات مانند پرتقال، لیمو و دیگران منبع فراوانی از ویتامین C هستند. مصرف آب این میوه ها و در نتیجه ویتامین C موجب تقویت ایمنی و کاهش واکنش های التهابی مانند درد و گرفتگی می شود و به درمان پنومونی  کمک میکند.

 

فلفل :

افزایش مصرف غذاهای فلفل دار به  آزاد کردن مخاط در راه هوایی و در نتیجه حذف خلط  و درمان پنومونی کمک می کند .

 

درمان پنومونی

روغن سقز: 

ماساژ روغن سقز یا هر لوسیون حاوی آن در سینه،درد به علت سرفه را تسکین می دهد.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : aarogya.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا