درمان بیماری هاسلامتی

جلوگیری از واریس / آشنایی با راه های جلوگیری از واریس پا

رگهای واریس به دلایل مختلف توسعه می یابند. عوامل خطر شامل سن، سابقه خانوادگی، حاملگی، چاقی، جایگزینی هورمونی و یا پیشگیری از بارداری، طولانی شدن نشستن یا ایستادن است. برخی از این عوامل خطر – مانند سابقه خانوادگی یا سن – بیش تر است. اما آیا راهی برای جلوگیری از واریس وجود دارد؟

 

جلوگیری از واریس .

 

متاسفانه، پاسخ منفی است. با این حال، می توانید از بدتر شدن واریس جلوگیری کنید.

 

آشنایی با راه های جلوگیری از واریس :

 

1. از نشستن یا ایستادن طولانی مدت بپرهیزید.

در مدت زمان طولانی، ایستادن یا نشستن در یک موقعیت باعث می شود که خون شما در محور پا در برابر گرانش حرکت کند. این باعث می شود فشار در رگهای شما افزایش یابد. در نهایت باعث می شود که خون در اطراف مچ پا قرار گیرد و پاهای شما متورم و دردناک شود.

حرکت کردن فشار خون وریدی را کاهش می دهد و گردش خون شما را بهبود می بخشد. اگر مدت طولانی پشت میز مینشینید. تمرینات زیر را انجام دهید.

  • کشش مچ پا
    خم کردن زانوی خود

سعی کنید پاهای خود را حداقل سه بار در روز، به مدت 15 دقیقه در یک زمان حرکت دهید. بالا بردن پاهای شما به سمت بالاتر از قلب، حلقه جاذبه را از بین می برد. و باعث گردش خون بهتر و جلوگیری  از واریس و تورم مچ پا می شود.

 

 

2. جوراب واریس بپوشید :

جوراب های واریس می تواند به نگه داشتن دریچه های رگهای شما در موقعیت مناسب کمک کند. و باعث می شود که رگ ها به درستی عمل کنند و خون، تورم و درد را کاهش می دهد.

 

 

3. یک زندگی سالم داشته باشید :

رگهای واریس می توانند بر اثر عوامل خطرزا پیشرفت کنند. این امر مهم است که سعی کنید از انتخاب شیوه زندگی سالم برای جلوگیری از آسیب بیشتر به رگ های خود استفاده کنید.

چاقی ، با فشار بالاتر در داخل رگ ها، یکی از عوامل تشدید کننده است. داشتن یک رژیم غذایی سالم شامل کربوهیدرات های پیچیده، مقدار کافی پروتئین و چربی های سالم بسیار مهم است. از مواد غذایی با نمک زیاد اجتناب کنید و غذاهایی با فیبر زیاد و پتاسیم مصرف کنید. در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید – هیدراتاسیون مناسب یعنی گردش خون سالم .

 

4. ورزش باید بخشی از روال زندگی شما باشد.

ورزش مفید برای جلوگیری از واریس راه رفتن است. یوگا نیز یک گزینه خوب است. دیگر ورزش های مفید شامل  دوچرخه سواری و شنا می باشد.

 

5. موقعیت خواب برای زنان باردار :

بارداری یکی از بزرگترین علل واریسی شدن رگ ها است.

خواب به پهلوی چپ شما ممکن است به جلوگیری از واریس کمک کند. این موقعیت خواب کمک می کند تا فشار رحم بر اندام های بدن کاهش یابد و باعث جلوگیری از واریس  شود.

 

منبع : healthline.com

مطالب پیشنهادی یک دکتر برای شما :

درمان های خانگی رگهای واریسی / واریس چیست ؟

درمان واریس و جلوگیری از ان

واریس دوران بارداری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا