سلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

پروتئین | منابع غنی از پروتئین-کدام مواد غذایی سرشار از پروتئین هستند؟

پروتئین نقش مهمی در ساخت عضلات و حفظ بافت های بدن ایفا میکند و سبب بهبود پوست و ناخن میشود به همین دلیل متخصصان تغذیه توصیه میکنند غذاهای حاوی پروتئین را به رژیم غذایی خود بیفزایید در این مجله به معرفی غذاهایی میپردازیم که سرشار از پروتیین میباشند.

پروتئین .

کدام مواد غذایی سرشار از پروتئین هستند؟

1/ ماست یونانی:

اگر دوست دارید ماست بخورید , ماست یونانی را انتخاب کنید زیرا نه تنها حاوی کلسیم زیادی میباشد و برای استخوان های شما مفید است بلکه نسبت به سایر ماست ها دارای پروتیین بیشتری میباشد. .

 

پروتئین

 

2/ میگو:

میگو علاوه بر اینکه حاوی ویتامین B12 و سلنیوم است دارای پروتیین زیادی میباشد.
در صورتی که دو بار در هفته میگو بخورید سطح پروتئین بدن شما حفظ میشود.

 

پروتئین

 

3/ کنسرو ساردین:

کنسرو ماهی ساردین به راحتی در فروشگاه های مواد غذایی پیدا میشود و علاوه بر پروتیین فراوان دارای ویتامینD نیز میباشد که سبب تراکم استخوان ها و جلوگیری از بیماری هایی که مرتبط با استخوان است میشود. ماهی ساردین دارای امگا3میباشد که میتواند سلامت قلبی و عروقی را بهبود بخشد و دارای جیوه بسیار کمی میباشد به همین دلیل توصیه میشود در رژیم غذایی تان گنجانده شود.

 

4/ دانه کدو تنبل:

دانه های کدوتنبل دارای موادمعدنی ضروری مانند: آهن , روی , منیزیم و پروتئین میباشد. خوردن کمی دانه کدو تنبل علاوه بر اینکه اشتها را کاهش میدهد دارای پروتئین زیادی میباشد که میتواند سلول های آسیب دیده پوست را بهبود بخشد و پوست را مرطوب نگه دارد.

 

5/ گوشت گاو بوداده:

گوشت گاو بوداده حاوی 18 گرم پروتئین میباشد و دارای اسیدآمینه و سایر موادمغذی است.
شما میتوانید ساندویچی را با گوشت گاو بوداده , اسفناج , پیازقرمز آماده کنید و میل نمایید , اما دقت داشته باشید در صورتی که بیماری قلبی عروقی دارید قبل از اضافه کردن این گوشت به رژیم غذایی با پزشکتان مشورت نمایید.

 

پروتئین

 

6/ نخودفرنگی:

میزان زیاد پروتئین در نخودفرنگی , دلیل مهمی برای ذخیره نخودفرنگی در فریزر شما و افزودن آن به وعده های غذایی میباشد. علاوه بر این نخودفرنگی دارای فیبرغذایی میباشد که در مدیریت اشتها به شما کمک زیادی میکند.

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا