درمان بیماری هاسلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

درمان فارنژیت با استفاده از گیاهان دارویی و روش های خانگی

در حالی که بسیاری از مردم آنتی بیوتیک ها را برای درمان فارنژیت یا گلودرد مصرف می کنند ،اما  90٪  این داروها در کشتن عفونت که باعث گلودرد میشوند، موفق نخواهد بود.

 

درمان فارنژیت

 

این به این دلیل است که آنتی بیوتیک ها فقط در درمان عفونت های گلو ناشی از باکتری ها خوب هستند و به نظر میرسد باکتری ها تنها باعث ایجاد حدود 10٪ گلودرد در صبح میشوند . به زودی، بزرگترین مجرم در ایجاد عفونت گلو یک ویروس است.

خوشبختانه، تعدادی از داروهای خانگی وجود دارد که می تواند به درمان فارنژیت کمک کند.

 

روش های خانگی برای درمان فارنژیت :

1.  عسل :

عسل  دارای اثرات ضد باکتری است که می تواند در درمان گلودرد مفید باشد.  استفاده از عسل طبیعی در بیماری های انسانی می تواند تقریبا 60 سویه باکتری، و همچنین برخی از ویروس ها و قارچ ها را رفع کند.

عسل خام نیز اثرات ضد التهابی دارد که ممکن است باعث تحریک و تورم شود. شما می توانید عسل را به چای یا شیر گرم اضافه کنید تا به درمان فارنژیت کمک کنید.

 

درمان فارنژیت

 

2. سوپ مرغ :

سوپ مرغ لزوما حاوی هیچ ترکیب خاصی نیست، اما گرمای تسکین دهنده را فراهم می کند و یک راه برای درمان سرماخوردگی و روانکاوی گلو است.

سوپ بدن را هیدراته میکند و مواد مغذی مانند کلاژن تشکیل آمینواسید، منیزیم و پتاسیم را برای حمایت از ایمنی و ترویج بهبودی ارائه می دهد.

 

3. سیر :

افزودن سیر به سوپ مرغ یا سایر وعده های غذایی، راه دیگری برای کمک به درمان فارنژیت است. سیر خرد شده شامل یک ترکیب فعال به نام آلیسین است که مزایای ضد میکروبی و ضد ویروسی را فراهم می کند.

اگر طعم سیر خام را دوست ندارید، مکمل آن را مصرف کنید.

 

درمان فارنژیت

 

4. ریشه شیرین بیان :

ریشه شیرین بیان به طور گسترده ای در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار گرفته است و از لحاظ علمی اثبات شده است که حاوی توانایی ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد التهابی است که می تواند به درمان فارنژیت کمک کند.

 

5. لیمو :

قرار دادن لیمو در چای و یا مکیدن روی یک قطعه لیمو  یک روش موثر برای درمان فارنژیت است. لیمو غنی از ویتامین C و ترکیبات دیگر است که می تواند با عفونت و التهاب مبارزه کند.

میوه مرکبات همچنین تولید بزاق را افزایش می دهد که می تواند  به روانکاری گلو کمک کند.

 

درمان فارنژیت

 

6. سرکه سیب :

سرکه سیب یکی دیگر از داروهایی است که می تواند برای درمان فارنژیت موثر باشد. مواد اصلی  آن، اسید استیک، می توانند به مبارزه با باکتری هایی که موجب تحریک در گلو می شوند کمک کند.

سرکه سیب  بسیار قوی است، بنابراین بهتر است آن را با آب رقیق کنید. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب  را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را بنوشید. شما می توانید یک قاشق غذاخوری عسل را اضافه کنید تا اشتها آورتر شود.

 

7. نمک :

فعالیت جذب آب نمک به خارج کردن بافت های دهان از مایعات و پاتوژن های مضر کمک می کند.یک فنجان نمک را با آب گرم مخلوط کنید و با آن غرغره کنید.

 

درمان فارنژیت

 

8. استراحت کنید :

هنگامی که بدن شما شروع به آسیب می کند، یا علائم غیر شدید دیگری را تجربه می کنید، معمولا بدن شما به شما می گوید که نیاز به استراحت دارد. این که آیا شما به خوبی نخوابید و یا کمی تلاش بیشتری در جایی انجام دهید، این می تواند بر بدن شما تاثیر بگذارد.

با توجه به یک یا دو روز برای استراحت، کمی بیشتر بخوابید و استراحت کنید تا به درمان فارنژیت کمک کنید.

علاوه بر این، برخی مطالعات نشان داده اند که الگوهای خواب ضعیف در هفته های قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس سرماخوردگی مشترک با کاهش مقاومت به بیماری مرتبط هست.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : doctorshealthpress.com

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا